Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

بازار بی تعادل مسکن و بحران در انتظار

دوشنبه، 02 آذر 1394 | Article Rating
وزارت راه‌وشهرسازی در تلاش است تا با تشویق سازندگان به تولید مسکن، رکود در این بخش را پایان دهد.

همان‌طور که خروج سرمایه و مدت رسیدن به سرمایه درحوزه بازار مسکن بسیار طولانی است، سرمایه‌گذاری و ورود سرمایه به این بخش هم به همان نسبت دشوار است. همچنان که در بخش مسکن پس از ٣‌سال رکود پیاپی صدور پروانه‌های ساختمانی روند کاهشی دارد. 


علی چگنی مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی نسبت به بحرانی‌شدن اوضاع بازار مسکن با تداوم کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی هشدار داده و می‌گوید: کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی باعث بی‌تعادلی در بخش عرضه و تقاضا و بحرانی‌شدن بازار مسکن می‌شود.

به گزارش استیل ایران به نقل از روزنامه شهروند، مدیر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی می‌افزاید: حوزه اقتصاد کشور از کمبود و نبود تقاضای واقعی در مسکن رنج می‌برد که ورود تسهیلات به بخش مسکن کمک شایانی به این بخش می‌کند. وزارت راه‌وشهرسازی در تلاش است تا با تشویق سازندگان به تولید مسکن، رکود در این بخش را پایان دهد. 

وی با بیان این‌که درشرایط کنونی جهش قیمتی در بخش مسکن نداریم، تصریح کرد: در یکی دو‌سال اخیر شاهد کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی بودیم که این موضوع در آینده نزدیک محدودیت‌های عمده‌ای در بخش عرضه و تقاضا را به دنبال دارد که شرایط مسکن در آینده با دشواری روبه‌رو می‌شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها