Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

درخواست برای رفع مشکل نقدینگی صنایع کوچک

چهارشنبه، 04 آذر 1394 | Article Rating
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی معتقد است: اگرچه در مدت اخیر به صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کمک‌هایی صورت گرفته است، اما این صنایع برای فعال‌سازی به کمک‌ بیشتر از سوی بانک‌ها نیاز دارند.

فرشاد مقیمی با اشاره به خبر اعطای تسهیلات بانکی به صنایع کوچک با کارمزد پایین و تاثیر آن بر این صنایع اظهار کرد: در حال حاضر تعداد واحدهای صنعتی مستقر در داخل شهرک‌های صنعتی به حدود 36 هزار واحد می‌رسد که تعدادی از این صنایع با ظرفیت تقریبا کامل کار می‌کنند، با این وجود این صنایع نیز به تامین نقدینگی نیاز دارند و اجرای این طرح لازم است. مقیمی گفت: در حال حاضر بیش از 80 درصد مشکلات صنایع به نبود نقدینگی برمی‌گردد. از این رو با توجه به شناختی که نسبت به واحدهای صنعتی داخل شهرک‌ها وجود دارد، هدف‌گذاری این است که تعدادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و با تمام ظرفیت کار کنند.


به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: درسال 93 حدود 2296 واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیدند که از ابتدای امسال تاکنون نیز 768 واحد صنعتی آغاز به کار کرده‌اند و این فعالیت‌ها ادامه دارد و واحدهای به کار افتاده عمدتا نیاز به سرمایه در گردش دارند. وی گفت: اگرچه وام‌هایی برای ساخت کارخانه‌ها در این زمان در نظر گرفته شده‌است، اما برای سرمایه در گردش نیز به سرمایه نیاز است. وی افزود: در داخل شهرک‌ها نیز حدود 4804 واحد صنعتی از سال 88 تا سال 92 متوقف شده‌اند و تعدادی دیگر واحد متوقف شده از گذشته وجود دارد، اما نکته اینجا است که گفته می‌شود واحدی که بیش از 6 سال متوقف باشد و راه‌اندازی نشود، ادامه فعالیتش بعید است. وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته به گونه‌ای عمل شده است که بانک صنعت و معدن حدود 800 میلیارد تومان نقدینگی به عنوان تسهیلات به صنایع کوچک داده است، به همین منظور می‌توان امیدوار بود که بشود از منابع داخلی بانک و منابع سازمان برای فعال شدن صنایع کوچک کمک گرفت.




ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها