Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت طلای جهانی بازهم کاهش یافت

شنبه، 07 آذر 1394 | Article Rating
قیمت طلا در بازار جهانی روز جمعه تحت تاثیر دلار قوی که سرمایه گذاران را به ادامه فروش تشویق کرد، به پایین‌ترین قیمت در بیش از پنج سال گذشته رسید و این فلز ارزشمند برای ششمین هفته متوالی نزول کرد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک روز جمعه 13.80 دلار یا 1.3 درصد کاهش یافت و به 1056 دلار رسید.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، طلا اوایل هفته گذشته به 1080 دلار صعود کرده بود اما پس از آن به کمترین قیمت در پنج سال و نیم گذشته صعود کرد و هفته گذشته را با حدود دو درصد یا 20 دلار کاهش به پایان رساند.


به گفته تحلیلگران، آمار اقتصادی مثبت در آمریکا انتظارات برای تصویب افزایش نرخهای بهره در نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا را تقویت کرد و موجب شد فروشندگان به طلا حمله ور شوند. طلا همچنان تحت تاثیر دورنمای افزایش نرخهای بهره باقی مانده و صعود دلار ممکن است سقوط طلا به سطح 1050 دلار یا پایین‌تر از آن را تسریع کند.

آمار معاملات نشان می‌دهد احتمال افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی در ماه آینده 72 درصد برآورد می‌شود که در مقایسه با 35 درصد در پایان اکتبر، افزایش نشان می‌دهد.

افزایش نرخها از ارزش دلار پشتیبانی بیشتری خواهد کرد که عامل منفی برای طلا خواهد بود. همچنین بالاتر رفتن نرخها، رقابت فلزات ارزشمند با دارایی‌های بدون بازده مانند اوراق قرضه و سهام را دشوارتر می‌کند.

شاخص دلار آی سی ئی که ارز آمریکا را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، روز جمعه به بالای 100 واحد صعود کرد.

در حالیکه اخبار چندانی در فضای بازار وجود ندارد، سرمایه گذاران منتظر انتشار آمار اشتغال اکتبر در جمعه هفته جاری هستند.

در این بین سرمایه گذاران خرد و کارشناسان بازار با توجه به تعطیلات شکرگذاری، نسبت به جهت حرکت طلا در هفته جاری خوش بین هستند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز برای هفته جاری، 859 سرمایه گذار خرد شرکت کردند که نظرشان نسبت به طلا در کوتاه مدت مثبت بود و اکثر آنها انتظار داشتند طلا هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند. در این نظرسنجی 670 نفر یا 78 درصد افزایش قیمت طلا و 139 نفر یا 16 درصد افزایش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه 50 نفر یا شش درصد هم نظری نداشتند.

نظر کارشناسان بازار هم مشابه سرمایه گذاران خرد بود و اکثر آنها افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. از میان 37 کارشناس بازار که در نظرسنجی هفتگی کیتکو شرکت می‌کنند، 14 نفر پاسخ دادند که از میان آنها هشت نفر یا 57 درصد افزایش قیمت، چهار نفر یا 29 درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و دو نفر یا 14 درصد هم نظری نداشتند. کارشناسان بازار شامل معامله‌گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند. 


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها