Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت کمتر از 45 دلار شد

شنبه، 07 آذر 1394 | Article Rating
در حالی که رسیدن ارزش دلار به بالاترین رقم 8 ماه گذشته و افت شاخص ها در بورس چین فشار بر بازار نفت مواجه با فزونی عرضه را افزایش داده، قیمت نفت در پایان معاملات روز جمعه در بازار نیویورک کاهش یافت.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت در فردای روز جشن شکرگزاری 3 درصد کاهش یافت. نفت برنت نیز با افت قیمت بیش از یک درصدی مواجه بود.
نگرانی از این مسئله که بانک مرکزی سوئیس به تبعیت از بانک مرکزی اروپا نرخ سپرده ها را کاهش خواهد داد، موجب شد تا ارزش دلار  در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم از اواخر ماه مارس تاکنون برسد. تقویت ارزش دلار موجب گرانتر شدن کالاهای قیمت گذاری شده به دلار نظیر نفت برای دارندگان ارزهای غیردلاری می شود.
در چین، قیمت سهام در بازار بورس تحت تاثیر کاهش سوددهی بخش صنعتی 5 درصد کاهش داشت.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم از رویترز، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 33 سنت کاهش به 41 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات روز جمعه با 60 سنت کاهش به 44 دلار و 86 سنت رسید.
در این هفته، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت 4 درصد و نفت برنت نیم درصد برابر با 22 سنت افزایش داشت. اما در یک ماه گذشته، هر دو شاخص نفتی حدود 10 درصد افت کرده اند.
تحلیلگران انتظار دارند که هفته آینده در آستانه نشست سیاستگذاری وزرای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) معاملات در بازار نفت محتاطانه تر باشد.
هرچند انتظار می رود اوپک در نشست روز 4 دسامبر خود، سقف فعلی تولید خود، یعنی 30 میلیون بشکه در روز را حفظ کند، اما تجار و سرمایه گذاران در مورد موضع اخیر دولت عربستان که گفته آماده همکاری با سایر تولید کنندگان در مورد اقدامات حمایت از قیمت است، نظرات مختلفی دارند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها