Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ثبات نسبی در بازار طلای جهانی

چهارشنبه، 14 بهمن 1394 | Article Rating
در معاملات روز چهارشنبه، طلا در نزدیکی بالاترین سطح سه‌ماهه خود تثبیت شد. تقاضاهای مرتبط با امن بودن این دارایی با توجه به نگرانی‌ها در مورد اقتصاد لرزان جهان و تحت فشار قرار گرفتن بازارهای دیگر همچنان دست نخورده باقی مانده است.

برایان لن، مدیر مرکز معاملات طلای گلدسیلور اعلام کرد: «ادامه داشت خرید از سوی چین، بزرگترین مصرف‌کننده دنیا، در آستانه تعطیلات سال قمری جدید، باعث حمایت این فلز زرد رنگ شده است. در حال حاضر جایگزین زیادی برای چین وجود ندارد و صندوق‌های حمایتی به سرمایه‌گذاری روی طلا روی آورده‌اند.»

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز،  هر اونس طلا در معاملات امروز یکهزار و 128 دلار و 40 سنت معامله شده که نسبت به روز گذشته تغییر چندانی را نشان نمی‌دهد.

لن افزود در حال حاضر اندازه حرکت کافی برای عبور شمش از مرز 1160 دلاری و رسیدن به سطح 1200 دلاری وجود دارد. طلا در پایان سال نهایتا 1200 دلاری خواهد شد.

جیمز استیل، تحلیلگر‌ HSBC  اعلام کرد: «دلار ضعیف‌تر، نفت ارزان‌تر و شکنندگی بازارهای سهام همگی تاثیر مثبتی روی طلا داشته است.»

نفت در نزدیکی پایین‌ترین سطح چند سال اخیر خود معامله‌ می‌شود و بازارهای سهام آسیایی مجددا در پی نگرانی در مورد کندی اقتصاد جهانی سقوط کرده‌اند.

انتظار می‌رود فدرال‌رزرو در میان جریان‌های مخالف اقتصادی جهانی در مورد افزایش نرخ بهره کمی راحت‌تر برخورد کند. موضوعی که باعث شده تا طلا در ماه ژانویه بیشترین رشد یک سال اخیر خود را تجربه کرده باشد.

در بازار دیگر فلزات گرانبها، هر اونس نقره 14 دلار و 30 سنت معامله شد و قیمت هر اونس پالادیوم به 489 دلار و 31 سنت رسید. پلاتین نیز با رشدی 0.7 درصدی 856 دلار و 5 سنت قیمت داشت


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها