Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
شرایط سنگ‌ آهنی‌ها خوب نیست
 

شرایط سنگ‌ آهنی‌ها خوب نیست

شنبه، 17 بهمن 1394 | Article Rating
دبیرکل انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن ایران می‌گوید: شرایط سنگ‌آهنی‌ها با توجه به وضعیت جهانی و افت شدید قیمت‌ها اصلا خوب نیست، ممکن است معادن فروش داشته باشند اما فروش آنها با زیان همراه است.


علیرضا سیاسی راد می‌گوید: این در حالی است که دولت تنها میزان فروش را در نظر می‌گیرد و حقوق خود را از آن میزان فروش مطالبه می‌کند بنابراین به نظر می‌رسد تعریف درستی از «فروش» در این میان وجود ندارد و حتی از فروش‌های با زیان نیز حقوق دولتی مطالبه می‌شود. دریافت حقوق مالکانه از فعالان سنگ‌آهن اگرچه در دوران بحران اقتصادی با استمهال همراه شده اما با این وجود فعالان سنگ‌آهن کشور عقیده دارند که تا وقتی قیمت‌های جهانی با بهبود و تقاضا با رشد همراه نشود، سنگ‌آهنی‌ها توانی برای پرداخت حقوق دولتی نخواهند داشت.

رییس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ‌آهن نیز در همین زمینه می‌گوید: کل حقوق دولتی که در امسال محقق شده، حدود ۳۰۰میلیارد تومان بوده و با ارقام ۱۲۰۰ یا ۱۳۰۰میلیارد تومانی پیش‌بینی شده، تفاوت بسیار زیادی دارد. دلیل این موضوع قیمت‌های جهانی بوده که با افتی شدید همراه بوده‌اند.

به گزارش استیل ایران به نقل از گسترش صمت، قدیر قیافه در ادامه می‌گوید: مسئله دیگری که وجود دارد این است که هزینه استخراج، فرآوری و حمل‌ونقل برای فعالان سنگ‌آهن بسیار زیاد است و در برخی موارد هزینه حمل‌ونقل محصول از معدن تا بندرعباس نزدیک به نیمی از هزینه تمام‌شده را تشکیل می‌دهد. این اتفاق باعث می‌شود قیمت سنگ‌آهن ایران نسبت به سایر کشورها غیرمنطقی تمام شود و در بسیاری مواقع قیمت فروش فوب سنگ‌آهن ما با چند دلار زیان همراه است. قیمت تمام‌شده بالا برای سنگ‌آهن ایران درحالی قدرت رقابت این محصول در بازارهای جهانی را بسیار کاهش داده که به علت تحریم‌های غرب علیه ایران، فروش غیرمستقیم و با واسطه سنگ‌آهن ایران به چین با قیمتی کمتر نسبت به سایر کشورها جریان داشته است.

تصاویر
  • شرایط سنگ‌ آهنی‌ها خوب نیست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها