Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی این هفته گران‌تر می‌شود

شنبه، 11 اردیبهشت 1395 | Article Rating

طلا پس از صعود به بالاترین قیمت 15 ماه اخیر، هفته و ماه را با رشد قیمت قابل توجهی به پایان برد و این خوش بینی را در میان سرمایه گذاران و معامله گران درباره ادامه این روند در هفته جاری به وجود آورد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، طلا روز جمعه در پی سقوط ارزش دلار به پایین‌ترین سطح در 11 ماه گذشته که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرد، به بالاترین قیمت از ماه ژانویه سال 2015 به این طرف صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات بازار نیویورک 24.10 دلار یا 1.9 درصد افزایش یافت و به 1290.50 دلار رسید که بالاترین قیمت نهایی معاملات این فلز از اواخر ماه ژانویه سال 2015 به این طرف بود. قیمت طلا برای کل هفته گذشته بیش از پنج درصد و برای ماه آوریل 4.4 درصد افزایش قیمت ثبت کرد.

قیمت معاملات نقره برای تحویل در ژوییه هم 23.1 سنت یا 1.3 درصد افزایش یافت و در 17.819 دلار بسته شد که بالاترین قیمت در 15 ماه گذشته بود.

عدم اقدام بانک مرکزی ژاپن برای گسترش تدابیر محرک مالی بازارهای مالی را در شوک فرو برد و باعث صعود ارزش ین در برابر دلار آمریکا شد و ضعیف شدن ارز آمریکا کالاهایی مانند طلا که به این ارز معامله می‌شوند را برای سرمایه گذاران جذاب ساخت. شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز رقیب دنبال می‌کند، به پایینترین سطح در حدود 11 ماه اخیر رسیده است.

فلزات ارزشمند به دلیل آشفتگی اقتصاد جهانی که ورود سرمایه به دارایی‌های امن را بدنبال داشته است و همچنین اُفت ارزش دلار، در سال 2016 یکی از بهترین عملکردها را داشته اند. قدرت نمایی اخیر طلا این خوش بینی را در بازار به وجود آورده که قیمت این فلز می‌تواند از مرز 1300 دلار عبور کند.

در میان سرمایه‌گذارانی که در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز شرکت کردند انتظارات بالایی برای ادامه روند افزایشی طلا وجود داشت. در نظرسنجی آنلاین کیتکو برای هفته جاری، 827 نفر شرکت کردند که از میان آنها 604 نفر یا 73 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 130 نفر یا 16 درصد انتظار داشتند طلا با کاهش قیمت روبرو شود و 93 نفر یا 11 درصد هم نظری نداشتند. انتظارات سرمایه گذاران در مقایسه با نظرسنجی هفته پیش که 72 درصد به افزایش قیمت خوش بین بودند تغییر چندانی نداشت.

در میان 36 کارشناس بازار که مورد پرسش کیتکو قرار گرفتند، 21 نفر پاسخ دادند که از میان آنها 15 نفر با 71 درصد افزایش قیمت و پنج نفر یا 29 درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند. در نظرسنجی هفته جاری هیچ تحلیلگری نظر خنثی نداشت. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

بر اساس اظهارات فعالان بازار، بسیاری به دورنمای کوتاه مدت طلا خوش‌بین هستند، زیرا انتظار می‌رود به دلیل عدم افزایش نرخهای بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا، دلار به سطح پایینتری نزول کند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها