Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تداوم افت دلار موجب تثبیت طلا شد

دوشنبه، 13 اردیبهشت 1395 | Article Rating

در پی سقوط دلار و ضعف بازار سهام جهانی، در معاملات روز دوشنبه، طلا با اندکی رشد به بالاترین سطح 15 ماه اخیر خود نزدیک شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، هر اونس طلا در معاملات امروز با اندکی تغییر یکهزار و 292 دلار و 50 سنت معامله شد. این در حالی است که روز جمعه طلا با رسیدن به قیمت یکهزار و 299 دلار برای هر اونس بالاترین سطح خود را از ژانویه 2015 تجربه کرده بود.
 

سام لافلین، معامله‌گر گروه MKS اعلام کرد: «در حالی که اغلب بازارهای آسیایی خارج از معاملات بوده و لندن نیز تعطیلات را پشت سر می‌گذارد، با توجه به حجم معاملات پایین ما انتظار داریم که طلا مرز 1300 دلاری را نیز رد کند.»
 

بسیاری از بازارها،‌ روز دوشنبه را به دلیل روز جهانی کارگر تعطیل هستند. دلار به پایین‌ترین سطح 18 ماه اخیر خود در برابر ین رسید. شاخص دلار که این واحد پولی را در برابر سبد 6 ارز عمده اندازه‌گیری می‌کند، برای ششمین جلسه متوالی سقوط کرد تا به کف 8 ماه اخیر برسد.
 

هفته گذشته، پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن از اعمال سیاست‌های تسهیلی بیشتر صرف‌نظر کرد، دلار بیشترین افت درصدی را در برابر ین از سال 2008 به ثبت رساند.
 

سهام آسیایی نیز در معاملات روز دوشنبه سقوط کردند و شاخص نیکی ژاپن افتی 4 درصدی را تجربه کرد. بازارهای سهام در اروپا و وال‌استریت نیز در روز جمعه به شدت نا‌امید کننده نشان دادند.
 

طلا همچنین به دلیل آمار ضعیف اقتصادی آمریکا نیز تقویت شد، موضوعی که باعث حمایت از موضع محتاطانه فدرال‌رزرو در خصوص افزایش نرخ بهره شد. طلا نسبت به افزایش نرخ بهره حساس است، افزایش نرخ بهره هزینه‌های فرصت نگهداری شمش را بالا برده در حالی که دلار را تقویت می‌کند.
 

ادوارد میر، تحلیلگر اف‌سی استون اعلام کرد:‌ «صندوق‌های تامینی دست کم در نیمه اول ماه می، به فروش دلار ادامه خواهند داد و این موضوع طلا را تقویت می‌کند. علاوه بر این، طلا در روز جمعه وارد قلمرو برک‌آوت شده و احتمالا در پایان ماه به سطح 1375 دلاری نیز خواهد رسید.»
 

آمار روز جمعه نشان داد که صندوق‌های تامینی و مدیران پول جایگاه‌های بلندمدت خود را در معاملات آتی طلا در هفته منتهی به 26 آوریل کاهش دادند. در بازار فلزات دیگر، هر اونس نقره با افتی 0.2 درصدی 17 دلار و 78 سنت معامله شد که نسبت به اوج 15 ماهه خود فاصله کمی دارد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها