Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش نرخ سودبانکی تاچند روزآینده

یکشنبه، 30 خرداد 1395 | Article Rating

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می‌شود، گفت: نرخ تورم تا یک‌ماه آینده به مرز تک رقمی می‌رسد.

به گزارش استیل ایران به نقل از مهر، ولی الله سیف گفت: واحدهای تولیدی که کمتر از یک میلیارد تومان بدهی دارند، می توانند بدون پرداخت ۶ درصد جریمه دیرکرد وام‌های خود را برای یک سال تمدید کنند، ضمن اینکه کاهش سود تسهیلات بانکی تا چند روز دیگر محقق می شود و این هم به صنایع کمک خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: علاوه بر ۱۶ میلیارد تومانی که قبلا برای کمک به صنایع کوچک و متوسط در نظرگرفته شده است، منابع مالی بیشتری هم در اختیار این واحدها قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به اینکه روند کاهنده نرخ تورم همچنان ادامه دارد و در مدت یک تا دو ماه آینده به مرز تک رقمی می رسد، اظهار داشت: براساس منطق اقتصادی، با کاهش نرخ تورم بی تردید نرخ سود بانکی باید کاهش پیدا کند.

سیف ادامه داد : تصمیمی که بانک‌ها برای کاهش ۱۵درصدی سود سپرده بانکی گرفته اند در مسیر برنامه هایی است که بانک مرکزی ترسیم کرده و در عین حال بازار پول با عکس العمل طبیعی خود اهدافی را که بانک مرکزی ترسیم کرده است، محقق خواهد کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها