Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت افزایش یافت

پنجشنبه، 03 تیر 1395 | Article Rating

در معاملات اولیه روز پنجشنبه، پس از کاهش کمتر از انتظار ذخایر نفتی آمریکا و در آستانه همه‌‌پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قیمت نفت برنت افزایش یافت.

به گزارش استیل ایران به نقل از اقتصادنیوز از رویترز، نگرانی در مورد ماندن در اتحادیه اروپا یا ترک آن توسط بریتانیا در همه‌پرسی امروز باعث شد تا معاملات در روز پنجشنبه اندکی اندکی متلاطم باشد.

 

هر بشکه نفت برنت با رشدی 16 سنتی 50 دلار و 4 سنت معامله شد. روز گذشته نفت برنت با افتی 1.5 درصدی 49 دلار و 88 سنت قیمت داشت. قیمت هر بشکه نفت آمریکا نیز با 14 سنت افزایش به 49 دلار و 27 سنت رسید.
 

پس از پایان رای‌گیری بریتانیا، بازار نفت مجددا به عوامل محرک قبلی نظیر اختلالات عرضه متمرکز خواهد شد.تونی نونان، مدیر خطر نفت شرکت میتسوبیشی اعلام کرد، تشدید بحران در ونزوئلا، کشوری با بیشترین ذخایر نفت دنیا، احتمالا منبع بعدی نگرانی در خصوص عرضه باشد.
 

نونان با اشاره به رای به ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا اعلام کرد: « در حال حاضر بازار نگران رای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپاست و قیمت‌ها روندی نزولی به خود گرفته است. با پایان رای‌گیری قیمت‌ها مجددا صعود خواهد کرد.»
 

بر اساس اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، موجودی ذخایر نفتی آمریکا در هفته گذشته کمتر از حد انتظار کاهش داشت. موجودی ذخایر نفت خام در هفته منتهی به 17 ژوئن با افتی 917 هزاربشکه‌ای مواجه شد این در حالی است که انتظار می‌رفت موجودی ذخایر 1.7 میلیون بشکه کاهش پیدا کند. این پنجمین هفته متوالی کاهش موجودی ذخایر نفت خام آمریکا بوده است.
 

در بازار ارز نیز پوند به بالاترین سطح شش ماه اخیر خود در برابر دلار رسید. ین اما در برابر دلار افتی 0.25 درصدی داشت و شاخص نیکی با رشد متوسطی مواجه شد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها