Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نگاهی به الگوی نرخ رشد اقتصادی دنیا

پنجشنبه، 03 تیر 1395 | Article Rating

6 دهه گذشته اقتصاد جهانی با سرعت بالایی رشد داشته است. میانگین نرخ رشد اقتصادی دنیا بین سال های 1950 تا 2014 معادل 3.8 درصد بوده است. 

به گزارش استیل ایران به نقل از ایفنا، علت اصلی رشد اقتصادی بیشتر هم رشد سریع جمعیت و افزایش عملکرد نیروی کار بوده است. با این حال پس از رکود اقتصادی میانگین نرخ رشد اقتصادی حدود 3 درصد شد.

ترکیب چندین عامل در کاهش این سرعت رشد موثر بوده است. در میان مدت رکود چین تاثیرات بین المللی چشمگیری داشته موجب افت قیمت نفت و کالاهای مهم شد. چون چین یکی از اقتصادهای بزرگ دنیاست رکود آن بر الگوی تجارت جهانی تاثیر می گذارد.

در حوزه یورو نیز عملکرد مالی و فاینانس ضعیف، پایین بودن سرمایه گذاری ها افزایش نرخ بیکاری و افزایش پناهندگی بر نرخ رشد اقتصادی اثر داشته است.

در ژاپن نیز رشد اقتصادی پایین تر بوده چون مصرف بخش خصوصی افت شدید داشت. بهبود اقتصاد امریکا نیز آرام شد که رکود صنایع و بالا رفتن ارزش دلار علل اصلی بوده است.

در این بین صندوق بین المللی پول بر این باور است که کشورهای توسعه یافته نرخ رشد اقتصادی 2 درصدی را در سال های آتی تجربه خواهند کرد. در درازمدت نیز این رقم  رشد اقتصادی دنیا بین سال های 2014 تا 2064 به 2.1 درصد خواهد رسید که پایین ترین نرخ رشد 50 سال گذشته است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها