Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رونق کشور در گرو رونق صنعت

ﺳﻪشنبه، 29 تیر 1395 | Article Rating
در سال 92، هفت درصد سرزمین ما تحت پوشش پروانه های بهره برداری بود که با تعریف پهنه ها اکنون 25 درصد کشور را تحت پوشش قرار داده ایم و در تکمیل زنجیره های معدن به تکمیل زنجیره فولاد و مس رسیده ایم. در چارچوب این طرح طی دو سال گذشته 24 میلیون تن پروژه زنجیره فولاد در بخش های مختلف را در کشور راه اندازی کرده ایم.

معاون امور معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رونق همیشه قرین کسب و کار شماست و باید بسیار خرسند باشیم که استان اصفهان از نظر صنعت مقام اول را در کشور دارا است.جعفر سرقینی در بیست و یکمین سالروز نکوداشت صنعت و معدن اصفهان، با اشاره به اینکه اصفهان مقام نخست صنعت را در کشور دارد، افزود: اصفهان در بخش معدن و اکتشافات معدنی جزو پنج استان اول کشور است. وی با تاکید بر اینکه باید به جامعه امید را تزریق کرد، افزود: در سه ماهه نخست امسال 2 میلیارد دلار صادرات بخش معدن در کشور ثبت شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 48 درصد رشد داشته است. به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پسابرجام یک میلیارد دلار در بخش فولاد و 500 میلیارد دلار در بخش معدن صادرات داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان مقام نخست صنعتی خود در کشور را مدیون صنعت فولاد است، بیان داشت: 70 درصد فولاد کشور در اصفهان تولید می شود و علیرغم فشارهای موجود صادرات داشته است. سرقینی در خصوص انتقادهایی که نسبت به افزایش حقوق دولتی بخش معادن می شود، گفت: در یک مقطع از زمان حقوق دولتی افزایش یافت اما بعد از آن به نرخ سابق خود بازگشت و هیچ کدام از فعالان بخش معدن آن را پرداخت نکردند.وی افزود: از 1500 میلیارد تومان وظیفه وصولی حقوق دولتی، به دلیل رکود اقتصادی تنها 300 میلیارد تومان آن وصول شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به افزایش فعالیت های ژئوفیزیک در بخش معدن طی دولت یازدهم، گفت: در سال 92، هفت درصد سرزمین ما تحت پوشش پروانه های بهره برداری بود که با تعریف پهنه ها اکنون 25 درصد کشور را تحت پوشش قرار داده ایم و در تکمیل زنجیره های معدن به تکمیل زنجیره فولاد و مس رسیده ایم. وی بیان کرد: در چارچوب این طرح طی دو سال گذشته 24 میلیون تن پروژه زنجیره فولاد در بخش های مختلف را در کشور راه اندازی کرده ایم که امسال 19 میلیون تن دیگر به
بهره برداری می رسد به گونه ای که حتی صادرکننده گندله می شویم. به گفته سرقینی، 11 میلیون تن از زنجیره فولاد در سال 96 محقق خواهد شد همچنین این زنجیره برای مس نیز اجرایی می شود.

 

برجام قفل و زنجیرها را از پای اقتصاد کشور باز کرد

همچنین در این مراسم استاندار اصفهان گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه‌ استان سمت‌وسوی توسعه صنعتی استان دانش‌محور، پاک، صادرات گرا است و بر همین اساس مدیریت استان آماده هرگونه همکاری و همراهی برای جذب سرمایه و توسعه‌ی فعالیت‌های دانش‌بنیان سازگاربامحیط‌زیست و همراه با نوآوری است.رسول زرگرپور در بیست و یکمین سالروز نکوداشت سازمان صنعت، معدن و تجارت، که با حضور معاون امور معادن وزارت صنعت ، معدن و تجارت برگزار شد؛ اظهار داشت: برگزاری مراسم نکوداشت این روز امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است. استاندار اصفهان بابیان اینکه امسال تصویری شفاف‌تر، امیدوارکننده‌تر و دلگرم‌کننده‌تری برای صنعت، معدن و کارآفرینان پیش‌بینی و ترسیم می‌کنیم، گفت: با اجرای برجام قفل و زنجیر از اقتصاد کشور برداشته شده است.

وی به برنامه‌های دولت برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی اشاره کرد و افزود: کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با برگزاری صدها جلسه، ۲۶ هزار شغل را تثبیت نموده است.استاندار اصفهان بابیان اینکه طی دو ماه گذشته چندین واحد بزرگ صنعتی، واحدهای جدید و اشتغال‌های جدیدی ایجاد نموده‌اند، گفت: رفع مشکلات مالیاتی، بیمه و صادرات نیز عمدتاً در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بررسی‌شده و نتایج خوبی را به همراه داشته است.وی اظهار داشت: اگر امید در فضای تولید و دلگرمی به آینده نباشد فعالیت‌ها به‌خوبی به جلو نخواهد رفت .

رسول زرگرپور در ادامه یکی از مولفه های اصلی پدید آورنده

اصفهان امروز را برخورداری از جایگاه بی‌بدیل و حماسی کارآفرینان و صنعت گران پرتلاش و خلاق این دیار کهن برشمرد و گفت:‌ همواره توانمندی‌های صنعتی اصفهان زبانزد خاص و عام بوده است. وی افزود: این سرمایه‌های ارزشمند در ادوار مختلف با فرازوفرودهای فراوان مواجه شده‌اند ولی هرگز دست از تلاش برنداشته و به‌ویژه خدمات ارزنده‌ای را در دوران جنگ تحمیلی و سازندگی ارائه نمودند و در خودکفایی و تأمین نیازهای جامعه و به‌ویژه گسترش صنعت در سراسر ایران اسلامی نقش‌آفرین بوده‌اند. استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر با وضع تحریم‌های ناجوانمردانه‌ دشمنان صنعتگران با مشکلات و سختی‌های بسیار روبرو بوده‌اند، گفت: خوشبختانه در سایه‌ رهنمودهای مقام معظم رهبری و با تلاش دولت تدبیر و امید و همدلی و همراهی آحاد مردم و خلاقیت و نوآوری فعالان اقتصادی و ایستادگی کارگران زحمت‌کش موانع یکی پس از دیگری برداشته شد. زرگرپور اضافه کرد: با تغییر مثبت روند رشد اقتصادی، تثبیت قیمت‌ها و مهار تورم ، زمینه‌ لازم برای شکوفایی تولید، ارائه خدمات مورد نیاز جامعه و تولیدات صادرات محور فراهم گردیده است. وی افزود: در سالی که توسط مقام معظم رهبری بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده است نقش صنعتگران دوچندان بوده و با ترویج فرهنگ عمومی باید به سمت مصرف کالای داخلی حرکت کنیم و در این مسیر تولیدکنندگان نیز وظیفه‌ سنگینی در تأمین و ارتقای کیفیت محصولات و افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده بر عهده خواهند داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه گذر زمان شرایط اقلیمی و محیطی متفاوتی را ایجاد نموده است، گفت: چالش‌های اصلی استان محدودیت منابع آب و وجود منابع آلوده‌کننده آب، خاک و هواست و لازم است تمامی دست اندرکاران دولتی، بخش خصوصی و فعالان عرصه‌های مختلف اقتصادی در جهت صرفه‌جویی منابع محدود آب و فراهم نمودن محیطی پاک و پرنشاط برای خود و همنوعان تلاش نمایند.وی یادآور شد: در راستای تحقق اهداف توسعه‌ی استان سمت‌وسوی توسعه صنعتی استان دانش‌محور، پاک، صادرات گرا و متناسب با نیازهای بازار داخل و مشتریان بازارهای هدف خارجی است به طوری که تهدیدی برای سلامت نسل آینده نباشد و اسباب افزایش رفاه جامعه را فراهم نماید.

زرگرپور با تاکید بر اینکه کلیه ظرفیت‌های قانونی باید در خدمت دستیابی به اهداف و توسعه‌ی استان باشد، گفت: کارآفرینان استان باید به این باور دست یابند که با بهره‌گیری از علم، دانش و سرمایه انسانی موجود می‌توانند به مرحله صنعت پاک متناسب با نیاز توسعه‌ی پایدار استان دست یابند.وی همراهی و تعامل دانشگاه و صنعت را شرط اساسی توسعه‌ی پایدار دررسیدن به اهداف سند چشم‌انداز برشمرد و گفت: رشد و توسعه‌ای مورد انتظار است که تهدیدی برای محیط‌زیست نباشد و رفاه را برای کلیه آحاد مردم استان به همراه داشته باشد.

به گزارش استیل ایران به نقل از دنیای اقتصاد، مدیر ارشد استان اعلام کرد: مدیریت استان آماده هرگونه همکاری و همراهی برای جذب سرمایه و توسعه‌ی فعالیت‌های دانش‌بنیان سازگاربامحیط‌زیست و همراه با نوآوری است و امیدواریم که نخبگان و دانشگاهیان دست در دست کارآفرینان و سرمایه‌گذاران از فرصت‌های مهیا شده کنونی حداکثر بهره‌برداری را داشته باشند و تلاش مضاعفی را در جهت رشد و شکوفایی هرچه بیشتر استان و کشور معطوف نمایند. به گزارش دنیای اقتصاد، در این همایش سیدعبدالوهاب سهل آبادی رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و همچنین محمدرضا برکتین به ایراد سخنرانی پرداختند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها