Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد 282واحدی شاخص‌بورس

دوشنبه، 04 مرداد 1395 | Article Rating

معامله‌گران بازار سهام امروز در کشاکش حضور نوسان‌گیرها برای نقد کردن برخی دارایی‌های کوچک شاهد حرکت خزنده نقدینگی در بازار اول بورس بودند.شاخص کل بورس تهران با ۲۸۲ واحد رشد به ۷۵ هزار و ۴۶۶ واحد رسید.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز (دوشنبه 4 مرداد ماه 95) با افزایش 282 واحدی به رقم 75 هزار و 466 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن نیز با افزایش 11 واحدی عدد 13 هزار و 945 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 429 واحدی به عدد 84 هزار و 981 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 335 واحدی به رقم 53 هزار و 133 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 184 واحد کاهش به رقم 163 هزار و 122 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس‌های آیفکس با رشد 3 واحدی روی عدد 796 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ملی صنایع مس ایران با 88 واحد، ایران خودرو با 60 واحد و پالایش نفت اصفهان با 49 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت توسعه صنایع بهشهر با 20 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 14 واحد و سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با 13 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را داشته و بار این نماگر را به دوش کشیدند. 

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 193 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن اندکی بیش از 891 میلیون سهم و  اوراق مالی قابل معامله طی 67 هزار و 493 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های باما، لامیران، بانک اقتصاد نوین، پالایش نفت اصفهان، صنایع آذراب، بانک آینده و حق تقدم استفاده نشده آن، ایران مرینوس، بانک پارسیان، تهیه و تولید خاک نسوز استقلال آباده، ایران خودرو، گروه بهمن، مهندسی نصیر ماشین، پالایش نفت تبریز، پست ‌بانک ایران، تأمین ماسه ریخته‌گری، نوسازی و ساختمان تهران، سرمایه‌گذاری ساختمان ایران، کارتن مشهد، رهشاد سپاهان، پشم‌بافی توس، کارخانه پشم‌بافی افشار یزد، پتروشیمی امیرکبیر، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان، مواد ویژه ریا، بازرگانی و تولید مرجان‌کار، قند شیروان قوچان بجنورد، ذوب‌آهن اصفهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌ مارگارین متوقف شد.

امروز بیش از 24.5 میلیون حق تقدم استفاده نشده بانک آینده میان کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. در اعتباری توسعه اما اندکی بیش از 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان امروز در بازار پایه توافقی با معاملات درون‌گروهی روبه‌رو شد. 16 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب نیز به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد.

اندکی بیش از 7 میلیون سهم زغال‌سنگ نگین طبس نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان امروز کد به کد شد. معاملات درون‌گروهی امروز باعث شد تا سهامدار عمده فولاد هرمزگان جنوب نیز امروز 7 میلیون سهم این شرکت را به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان میان کدهای درون‌گروهی انتقال دهند. در صنایع فولاد آلیاژی یزد نیز امروز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام شاهد واگذاری صف‌های خرید شکل‌ گرفته در گروه فلزات اساسی همزمان با رنج شدن قیمت‌ها در گروه پالایشی‌ها بود. بازاری که ترجیح می‌داد با هدف شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت در میان بازار دومی‌ها به دنبال شناسایی سهم‌های جذاب همزمان با گشایش نمادهای معاملاتی از فصل مجامع بازگشته بود.

امروز در گروه پالایشی‌ها موضوع عدم انتشار اطلاعیه شرکت ملی پالایش پخش فرآورده‌های نفتی در مورد قیمت نهاده‌های نفتی در سه ماهه اول امسال در کنار موضوع عرض تک‌نرخی 3500 تومانی باعث شد، تا همزمان با گشایش برخی نمادهای معاملاتی این گروه تقاضا بر عرضه سهام چیره شود، امروز بازگشایی نماد ایران خودرو نیز با اقبال خریداران همراه بود.

در این نماد موضوع انعقاد برخی قراردادها در کنار احتمال صدور مجوز افزایش سرمایه از محل تجدیدنظر ارزیابی‌ها به همراه معافیت مالیاتی باعث شده تا همچنان دغدغه اصلی سهامداران این گروه باشد. 

آنچه که بازار این روزها نیاز دارد اینکه در کنار غلبه خریداران بر فروشندگان سهام بازار نیازمند فاصله گرفتن از دیدگاه‌های کوتاه‌مدت‌نگر به ویژه در گروه‌های بزرگ بورسی و پیشتاز که عمده آنها شاخص‌ساز نیز هستند دارد. تداوم این فرآیند در شرایطی که بازار از فصل مجامع فاصله گرفته و اکنون به گزارش‌های سه‌ماهه نخست امسال چشم دوخته برای ترسیم چشم‌انداز بازار سهام ضروری است. 

این در حالی است که در میان بازار اولی‌ها بعضاً دیده می‌شود، برخی سهامداران این روزها به جای خرید سهم‌های کوچک و نوسانی به دنبال شناسایی و جذب سهام در این بازار هستند. 

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و توأم با تکاپوی نوسان‌گیران برای شناسایی بازدهی کوتاه‌مدت بود که به نظر می‌رسد با توجه به الگوهای حرکتی شاخص کل فردا روندی متعادل و کم‌نوسان را تجربه کرده و کمی استراحت کند.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها