Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نرخ سود امروز تغییر می‌کند؟

ﺳﻪشنبه، 02 شهریور 1395 | Article Rating
شورای پول و اعتبار امروز تشکیل جلسه خواهد داد و احتمال می رود سیاست گذاران پولی و بانکی تصمیم تازه ای برای نرخ سود بانکی بگیرند.

چند هفته ای از تغییر نرخ سود بعد از تفاهم بانکی ها نگذشته بود که خبر رسید برخی بانک ها زیر توافق خود زده و با نرخ های بالا سعی در جذب مشتری بیشتر دارند.
به گزارش استیل ایران به نقل از تسنیم، این درحالی بود که در جلسات هماهنگی بانکها، بانکداران در ظاهر بر کاهش نرخ سود به اجماع رسیده اند اما گذشت چند هفته نشان داد که برخی بانک ها دست از رقابت سودی بر نمی دارند و شاید همین امر کار را برای بانکداران دیگر سخت کرد.
تجربه نشان داده هر بار بانکی دست از رقابت سودی برندارد و سودهای بالا بدهد مشتری سایر بانک ها را هم جذب می کند و این به معنای خروج سپرده برای بانک های دیگر تمام می شود.
برخی منابع خبری اعلام کرده اند که بانکی ها نسبت به خروج سپرده در راستای کاهش نرخ سود سپرده به بانک مرکزی اعتراض کرده اند؛ اما پاسخ بانک مرکزی به این اعتراض هنوز اعلام نشده چراکه بانک مرکزی و دولت یازدهم معتقد به کاهش بیشتر نرخ سود بانکی هستند.
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی بعد از کاهش نرخ سود به 15 درصد بازهم تأکید کرده بود که نرخ سود باید کمتر و تک رقمی شود. رئیس جمهور و سایر مردان اقتصادی کابینه نیز معتقدند نرخ سود باید همراستا با تورم کم شود.
ولی با این شرایط امروز شورای پول و اعتبار با چند دستور کار از جمله بررسی نحوه افتتاح حساب سپرده ریالی برای اشخاص غیر ایرانی و اصلاح آئین‌نامه صرافی‌ها و همچنین نرخ سود بانکی تشکیل جلسه می‌دهد و باید دید آیا سیاست گذاران پولی و بانکی تدبیری برای نرخ سود خواهند داشت یا خیر؟
به گزارش تسنیم، با مصوبه شورای پول و اعتبار و ابلاغ بانک مرکز از تیرماه سال جاری، نرخ‌های سود علی‌الحساب سپرده‌های بانکی در نرخ حداکثر 15 درصد برای سپرده‌های سرمایه‌گذاری مدت‌دار یک‌ساله تعیین شد.
همچنین نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری و همچنین نرخ سود مورد انتظار عقود مشارکتی قابل درج در قرارداد میان بانک یا مؤسسات اعتباری و مشتری، حداکثر معادل 18 درصد است. همچنین نرخ سود تسهیلات بانک کشاورزی برای تسهیلات سرمایه‌گذاری معادل 15 درصد و برای سایر تسهیلات معادل 18 درصد تعیین شده است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها