Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تکلیف بانک‌ها برای رشد اقتصادی

ﺳﻪشنبه، 09 شهریور 1395 | Article Rating

ییس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده نظام بانکی باید سالانه بالغ بر ۱۸۰ هزار میلیارد تومان از منابع لازم برای رشد اقتصادی هشت درصدی پیش‌بینی شده در برنامه ششم توسعه را تامین کند.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، محمد باقر نوبخت امروز در بیست و هفتمین همایش بانکداری اسلامی با اشاره به نقش نظام بانکی در تامین منابع لازم برای دسترسی به رشد اقتصادی هشت درصدی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد: سالانه به ۷۲۳ هزار میلیارد تومان برای دسترسی به رشد افزایش مدنظر منابع نیاز است که در این بین سهم نظام بانکی حدود ۲۴ درصد پیش‌بینی شده است.

وی گفت: بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان سهمی که برای نظام بانکی در نظر گرفته شده کمک به دولت نیست، بلکه برای بخش خصوصی و تعاونی هزینه خواهد شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه به مضایق نظام بانکی در تامین مالی نیز اشاره کرد و گفت: گرچه شبکه بانکی خود با توجه به طلب‌هایی که از بخش‌های مختلف داشته و هم‌چنین شرایط تحریمی که در سال‌های گذشته پشت سر گذاشته با تنگنای مالی مواجه است، اما به هرحال امیدواریم بتوانیم با هماهنگی‌هایی که بین سازمان برنامه و بودجه و همچنین بانک مرکزی وجود دارد منابع لازم برای رشد اقتصاد و سرمایه‌گذاری ۱۵.۴ درصدی که لازم است تامین شود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها