Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

طلای جهانی نزدیک به ۱۳۴۰دلار ایستاد

ﺳﻪشنبه، 06 مهر 1395 | Article Rating

طلا در بازار جهانی به دنبال ریسک‌پذیرتر شدن سرمایه‌گذاران و بهبود بازارهای سهام از کاهش معاملات روز قبل، با کاهش قیمت روبرو شد.

به گزارش استیل ایران به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۳۳۴.۴۱ دلار رسید. کاهش طلا در معاملات روز سه شنبه، حرکت افزایشی شش روزه این فلز ارزشمند را متوقف خواهد کرد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۸.۱۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه ۲.۴۰ دلار یا ۰.۲ درصد افزایش یافت و در ۱۳۴۴.۱۰ دلار بسته شد.

طلا هفته گذشته پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا در نشست سیاست پولی سپتامبر، نرخهای بهره را ثابت نگه داشت، بزرگترین افزایش هفتگی در دو ماه گذشته را ثبت کرد. سرمایه گذاران اکنون به نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا معطوف شده اند و معامله گران احتمال افزایش نرخها در این نشست را بیش از ۵۰ درصد ارزیابی می کنند.

بازارهای سهام آسیا از نگرانی‌هایی که روز گذشته با آغاز مناظرات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشتند، اندکی رهایی یافتند و بر این باورند که هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا شانس پیروزی بیشتری خواهد داشت.

دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند به رویترز گفت: بدنبال نخستین مناظره انتخاباتی در آمریکا، خرید و فروش چندانی در بازار طلا وجود نداشت و این بازار نسبتا خنثی بود با اینهمه موج ریسک پذیری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ممکن است در کوتاه مدت، قیمت طلا را تحت فشار قرار دهد در حالیکه احتمال صعود قیمت طلا در صورت تشدید نوسان وجود دارد.

تحلیلگران می گویند اگر دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواه در انتخابات نوامبر پیروز شود، قیمت طلا تحت فشار منفی قرار می گیرد زیرا دلار به دلیل موضع ترامپ علیه نرخهای بهره پایین، احتمالا قوی‌تر خواهد شد.

طلا از ابتدای سال ۲۰۱۶ تاکنون تحت تاثیر نشانه های کندی رشد اقتصاد جهانی، پایین ماندن نرخهای بهره آمریکا و نگرانیها نسبت به پیامدهای اقتصادی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، بیش از ۲۵ درصد رشد قیمت داشته است. بانک سیتی به تازگی هشدار داد قیمت طلا در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ تحت تاثیر رقابت‌های انتخاباتی آمریکا و احتمال افزایش نرخهای بهره این کشور ممکن است حرکت پرنوسانی داشته باشد.

شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش رقیب دنبال می کند، ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۹۵.۳۵۸ واحد رسید.

در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۲ درصد رشد کرد و در ۱۹.۴۴ دلار ایستاد. این فلز در معاملات روز گذشته ۱.۲ درصد کاهش قیمت داشت که بزرگترین کاهش قیمت در دو هفته گذشته بود. هر اونس پلاتین پس از ثبت ۱.۴ درصد کاهش در معاملات روز گذشته، ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۳۹.۴۹ دلار رسید. هر اونس پالادیم ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۶۹۶.۵۸ دلار رسید. این فلز روز دوشنبه یک درصد اُفت داشت که بزرگترین کاهش در دو هفته اخیر بود.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها