Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سرمایه‌گذاران خارجی از مزیت‌های ایران برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند
 

سرمایه‌گذاران خارجی از مزیت‌های ایران برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند

چهارشنبه، 07 مهر 1395 | Article Rating

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو از سرمایه‌گذاران خارجی خواست از مزیت‌های کشورمان برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند.به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، مهدی کرباسیان بهره‌گیری از منابع معدنی و انرژی و همچنین وجود دریاهای آزاد، نیروی انسانی تحصیلکرده و امنیت بالای ایران، از جمله مزیت‌های سرمایه‌گذاری برای تولید محصولات صنایع‌معدنی به‌ویژه فولاد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیش‌تر در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس درباره وضعیت صنعت فولاد ایران سمینار برگزار و تحلیل ارائه می‌شد، اظهار کرد: امروزه به سبب ارتقای جایگاه و نقش ایران در منطقه و جهان، این رویداد با حضور شرکت‌های معتبر و سرمایه‌گذاران در داخل کشور برگزار می‌شود.وی شرایط کنونی را حاصل برنامه‌های دولت دانست و گفت: با حضور سرمایه‌گذاران در ایران، علاوه بر اینکه ما به رشد تولید و اشتغال، درآمدزایی و... می‌رسیم، شرکت‌های سرمایه‌گذار نیز از اقدام خود به منفعت متقابل دست می‌یابند. رئیس هیات‌عامل ایمیدرو با پیش‌بینی تولید 17 میلیون تن فولاد در ایران در سال 95 و بیان اینکه رسیدن به ظرفیت تولید 55 میلیون تن در سال 1404 (2025میلادی)، عملی و قطعی است، افزود: امتیازات فوق در کنار ایجاد ارزش افزوده بالا و ارتقای بهره‌وری در ایران، مسیر را برای تحقق آن هدف هموار کرده است. وی میزان ذخایر سنگ‌آهن کشور را حدود 3 میلیارد تن اعلام کرد و افزود: با اجرای برنامه جدی اکتشافی، نزدیک به 400 میلیون تن ذخیره جدید به منابع سنگ‌آهن کشور افزوده شده است که تنها 250میلیون تن این رقم به ناحیه سنگان اختصاص دارد.وی افزود: با ادامه برنامه اکتشاف، در یک سال آتی شاهد معرفی ذخایر جدید سنگ‌آهن در مقیاس‌های بزرگ خواهیم بود.

 

راه‌اندازی فرآوری سنگ‌آهن کم‌عیار

کرباسیان درباره به کار‌گیری روش‌های نوین فرآوری سنگ‌آهن گفت: در ماه‌های آینده، طرح مشترک ایران و اوکراین برای تولید سنگ‌آهن از مواد کم‌عیار راه‌اندازی می‌شود که این امر نمونه‌ای برای پروژه‌های جدید خواهد شد و در نقاط مختلف معدنی کشور به اجرا گذاشته می‌شود.

 

برنامه 48 میلیون تنی کنسانتره و گندله

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو همچنین از رسیدن ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن در ایران به 47 تا 48 میلیون تن خبر داد و گفت: در سال آینده، میزان ظرفیت تولید گندله سنگ‌آهن نیز به حدود 48 میلیون تن می‌رسد.

تصاویر
  • سرمایه‌گذاران خارجی از مزیت‌های ایران برای توسعه صنعت فولاد استفاده کنند
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها