Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد 157واحدی شاخص بورس

چهارشنبه، 07 مهر 1395 | Article Rating

معامله‌گران بورس تهران امروز شاهد پیشی گرفتن خودرویی‌ها و گروه فلزات اساسی همزمان با متعادل شدن معاملات قندی‌ها و جابجایی‌ معامله‌گران نوسان‌گیر در گروه‌های پیشرو بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه 7 مهر ماه 95 با افزایش 157 واحدی به رقم 77 هزار و 300 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن نیز با 69 واحد افزایش عدد 15 هزار و 60 واحد را برای خود ثبت کرد.

شاخص سهام آزاد شناور اما با 316 واحد افزایش به رقم 85 هزار و 985 واحد دست یافت. شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 151 واحدی به رقم 53 هزار و 836 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 103 واحد افزایش به عدد 170 هزار و 548 واحد دست یافت. شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز امروز بدون تغییر محسوسی به رقم 817 واحد بسته شد. 

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا با 53 واحد، فولاد مبارکه با 36 واحد و ایران خودرو با 28 واحد افزایش بالاترین تأثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 9 واحد، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند با 8 واحد و پتروشیمی مبین با 5 واحد کاهش بالاترین تأثیر منفی را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 209 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 86 هزار و 50 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری اعتبار ایران، موتوژن، حق تقدم خرید سهام ایران دارو، حق تقدم خرید سهام معدنی و صنعتی گل‌گهر و حق تقدم خرید سهام لیزینگ رایان سایپا از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های میدکو، حق تقدم خرید سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات و گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن فروردین 93 متوقف شد. 

امروز در عین حال 12 میلیون سهم شرکت پاستوریزه پگاه گلستان از سوی شرکت صنایع شیر ایران برای نخستین بار در فرابورس عرضه و به قیمت هر سهم 476 تومان کشف قیمت شد. «غگلستا» مبلغ فروش محصولات خود در سه ماهه اول امسال نسبت به دوره مشابه سال مالی قبل را با کاهش 13.01 درصدی محقق کرده است.

در عین حال این شرکت در حالی از تقسیم سود 620 ریالی به ازای هر سهم در مجمع سال آینده خبر داده که در بودجه سال مالی 95 خود با بهای تمام شده 83 درصدی و حاشیه سود عملیاتی 10 درصدی نسبت به فروش عایدی 772 ریالی به ازای هر سهم را پیش‌بینی کرده است و در عملکرد سه ماهه امسال با پوشش 33 درصدی این رقم مبلغ 236 ریال را محقق کرده است. در عین حال این شرکت مبلغ هر کیلو شیر خام مصرفی خود را 1169 تومان در بودجه امسال برآورد کرده است.

امروز 10 میلیون سهم گسترش صنایع انرژی آذراب از سوی سهامدار عمده این شرکت کد به کد شد. در گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان اما اندکی بیش از 5 میلیون سهم به ارزش بیش از 655 میلیون تومان کد به کد شد. 4.5 میلیون سهم شرکت اعتباری ملل نیز به ارزش بیش از 500 میلیون تومان امروز به کدهای تابعه سهامدار عمده این مؤسسه منتقل شد.

با سنگین‌تر شدن سایه شایعات مربوط به فریز نفتی در بازارهای جهانی در حالی روند معاملات با نوسان‌های شدید مواجه شده که تکاپوی معامله‌گران و کارگزاران در بازار فلزات جهانی بر روی اوراق مشتقه باعث شده تا بازار فلزات اساسی جهانی همچنان با نوسان‌های رو به بالا مواجه باشد، هر چند که به نظر می‌رسد، این نوسان‌ها چندان دوام نخواهد داشت. 

بر اساس این گزارش، در بورس تهران نیز امروز با جذاب شدن قیمت سهام در خودرویی‌ها همزمان با انتظار برای انتشار گزارش‌های عملکردی شش ماهه بازار سهام شاهد شکل‌گیری صف خریدهای میلیونی در پایان معاملات شرکت‌های پیشرو این گروه همزمان با غلبه تقاضا بر عرضه سهام بود. 

در گروه لبنیاتی‌ها نیز همسو با کشف قیمت سهام عرضه اول «غگلستا» همچنان این گروه با صف خریدهای پرحجم در اغلب نمادهای معاملاتی روبه‌روست. در این گروه لبنیات پاک امروز با صف خرید 13 میلیون سهمی با وجود افزایش عرضه سهام از سوی حقوقی‌ها در بالاترین دامنه مثبت قیمتی به کار خود پایان داد.

گروه قندی‌ها نیز امروز پس از جذاب‌تر شدن گروه‌های پیشرو بازار از جمله خودرویی‌ها و معدنی‌ها شاهد جابه‌جا شدن معامله‌گران حرفه‌ای و متعادل شدن سهام این گروه بود آنچه در گروه قندی‌ها بهانه حضور نوسان‌گیران در این روزها شده موضوع یکسان‌سازی نرخ ارز و به تبع آن آزادسازی نرخ شکر و انتظار برای رشد 30 درصدی قیمت این کالای استراتژیک است.

امروز در گروه معدنی‌ها اما موضوع ذخایر معدنی سنگ آهن در ایران در کنار تأثیر افزایش قیمت‌های جهانی فلزات اساسی باعث شد تا انگیزه برای خرید سهام در این گروه برای معامله‌گران اغلب حقیقی افزایش یابد.

به گزارش استیل ایران به نقل از فارس، امروز بازار سهام بازاری به نسبت پرحجم‌تر از روز گذشته بود که حاکی از سبقت تقاضا از عرضه سهام همسو با افزایش امیدواری‌ها نسبت به رشد بازار در نیمه دوم امسال بود. بازاری که برای حضور پررنگ‌تر در روزهای آینده با امیدواری گام‌های خود را محتاطانه برمی‌دارد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها