Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

افزایش ۰.۳ درصدی قیمت جهانی طلا در هفته گذشته

شنبه، 24 مهر 1395 | Article Rating
در حالی که قیمت طلا روز جمعه به علت انتشار آمارهای امیدوار کننده بخش خرده فروشی آمریکا با کاهش نسبی روبرو شده ولی در پایان مبادلات هفته گذشته رشد 0.3 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش استیل ایران به نقل از سایت طلا، بر اساس این گزارش قیمت طلا برای نخستین بار در 3 هفته گذشته با افزایش روبرو شده است. قیمت طلا دو هفته قبل نیز با کاهش 5 درصدی روبرو شده بود که این میزان کاهش در 3 سال اخیر بی سابقه بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 2.10 دلار کاهش به کمتر از 1255 دلار رسیده است.
شاخص ارزش دلار آمریکا نیز روز جمعه با 0.5 درصد افزایش روبرو شد و این مساله فشار بیشتری را بر قیمت طلا وارد کرده است. شاخص ارزش دلار در هفته گذشته بیش از 1.4 درصد افزایش داشته است.
به نظر می رسد قیمت جهانی طلا طی هفته های آینده تحت تاثیر گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال ررزو آمریکا و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور قرار خواهد داشت.
فدرال رزرو به دقت آمارهای اقتصادی را زیر نظر دارد. بعید به نظر می رسد که نرخ بهره آمریکا در نشست نوامبر تغییر کند. البته هرگونه افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال می تواند موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.
انتشار متن مذاکرات نشست سپتامبر فدرال رزرو نشان می دهد که برخی اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو خواستار افزایش نرخ بهره در کوتاه مدت شده اند ولی کمیته در نهایت تصمیم گرفته است تا منتظر شواهد بیشتری نسبت به ادامه روند پیشرفت اوضاع در بازار اشتغال و افزایش تورم باشد.
نشست آتی فدرال رزرو اول و دوم نوامبر برگزار خواهد شد. نظرسنجی مارکت واچ نشان می دهد که احتمال افزایش نرخ بهره آمریکا در نشست دسامبر به بیش از 60 درصد رسیده است.
به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی کشورهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند با توجه به در پیش بودن فصل جشن های سراسری نیز تاثیر مهمی بر قیمت این فلز زرد خواهد داشت.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها