Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رشد مثبت اقتصادی در ۶ ماه اول

ﺳﻪشنبه، 27 مهر 1395 | Article Rating

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی کشور از نیمه دوم سال گذشته گفت: طبق آمار بانک مرکزی رشد اقتصادی کشور در نیمه دوم سال ۹۴ و نیمه اول امسال مثبت بوده است.

به گزارش استیل ایران، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح فاز اول طرح فولادسازی مجتمع فولاد کاوه جنوب کیش در بندرعباس با اشاره به این نکته که اقتصاد ایران در مسیر توسعه خوبی قرار گرفته است، بیان داشت: امروز به طور قطع می توانیم به مردم بگوییم که اقتصاد ایران رشد خوبی داشته و این رشد در مسیر مناسب و قابل قبولی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: با به کارگیری ظرفیت های موجود در کشور می توان مشکلات اشتغال و معیشت را حل کنیم زیرا آینده اقتصادی روشنی پیش رو داریم.

جهانگیری، سرمایه انسانی را یکی از مهمترین ظرفیت های کشور دانست و افزود: از امروز به بعد سالانه یک میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی و مهندسی در کشور خواهیم داشت که با بهره گیری از این نیروی مولد در کنار ظرفیت مدیران می توانیم همانند پروژه فولادی که امروز به بهره برداری رسید ده ها پروژه فولادی و صنعتی دیگر را کشور طراحی و به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی گفت: ظرفیت معدن، نیروی انسانی و گاز سه ظرفیت منحصر به فرد کشور است که ایران را در جهان منحصر به فرد کرده است. با وجود این ظرفیت ها می توانیم یکی از مهمترین کشورهای  تولیدکننده فولاد و آلومینیوم در دنیا باشیم.

معاون اول رئیس جمهور بندرعباس را قلب تپنده توسعه کشور عنوان کرد و گفت: وجود پالایشگاه های بزرگ از جمله پالایشگاه بندرعباس و پالایشگاه ستاره خلیج فارس و سه مجتمع فولادی و کشتی سازی استان هرمزگان در کنار ظرفیت ساحل، به عنوان ظرفیت های ارزشمند، مطرح هستند.

جهانگیری با اشاره به فعالیت های دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: دولت  با کنار گذاشتن حب و بغض سیاسی و خط کشی های سلیقه ای از تمام ظرفیت های موجود در کشور در راستای توسعه اقتصادی و حل مشکلات کشور برای فراهم کردن آرامش و رسیدن به یک اقتصاد پویا برنامه ریزی کرده است.

وی افزایش صادرات را از دیگر اولویت های مهم دولت در سال ۹۵ عنوان کرد و افزود: اراده جدی دولت بر صادرات غیر نفتی است و سعی خواهیم کرد تا پایان سال ۹۵ شاهد افزایش صادرات و کاهش واردات در کشور باشیم زیرا برنامه دولت اتکا بر صادرات محصولات غیرنفتی است.

جهانگیری اظهار داشت: تاکیدات فراوانی برای رفع موانع پیش روی صادرات شده است و هیچ کس حق ندارد مانعی در مسیر صادرات بگذارد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها