Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
مزایای قراردادهای سلف موازی استاندارد میلگرد برای تأمین مالی تولیدکنندگان فولاد
 

مزایای قراردادهای سلف موازی استاندارد میلگرد برای تأمین مالی تولیدکنندگان فولاد

ﺳﻪشنبه، 13 اسفند 1392 | Article Rating

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران که در سمینارآشنایی با قراردادهای سلف موازی استاندارد میلگرد سخنرانی می­کرد، با اشاره به ورود ابزارهای جدید مالی به بازار فولاد گفت: در صورتی که ابهامات موجود در این قراردادها از جمله مسائل مالیاتی آن رفع گردد، بخش خصوصی فولاد از این ابزار تأمین مالی تولیدکنندگان استقبال می­کند.

حمیدرضا طاهری زاده وضعیت فعلی تولید محصولات طویل فولادی درکشور را رو به رشد دانست و اظهار داشت: در حال حاضر حدود 6 تا 7 میلیون تن میلگرد در کشور تولید می­شود که حدد 3 میلیون تن از آن توسط بخش خصوصی انجام می­پذیرد. وی با اشاره به برنامه 55 میلیون تنی تولید فولاد در سند چشم انداز 1404، شناسایی بازارهای جدید جهت فروش محصولات نهایی را نیاز حال و آینده صنعت فولاد کشور ارزیابی کرد و گفت: در این راستا نقش بورس کالا در جهت توسعه و عمق بخشی به بازارهای فعلی و آتی فولاد بسیار اهمیت دارد.

نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد چابک نبودن بورس برای پذیرش و عرضه محصولات کارخانجات کوچک بخش خصوصی، هزینه های بالای معاملات در بورس کالا و قیمت­های دستوری در این بورس را مهمترین دلایل عدم رغبت بخش خصوصی برای عرضه در بورس برشمرد و افزود: انجمن تولیدکنندگان فولاد همواره از تقویت بورس کالاو فراگیر شدن آن حمایت کرده است و آغاز معاملات سلف موازی میلگرد را گامی در جهت بسترسازی برای حضور بیشتر بخش خصوصی در بورس کالا ارزیابی می­کند. به همین دلیل انتظار می­رود با ورود ابزارهای جدید تأمین مالی موانع موجود بر سر راه ورود بخش خصوصی فولاد به بورس کالا نیز مرتفع شود و شاهد ایفای نقش دو طرفه بین بورس کالا وکارخانجات فولادی باشیم.

تصاویر
  • مزایای قراردادهای سلف موازی استاندارد میلگرد برای تأمین مالی تولیدکنندگان فولاد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها