Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

آخرین پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد ایران

چهارشنبه، 20 فروردین 1393 | Article Rating
صندوق بین المللی پول با اصلاح پیش بینی خود از شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۴ رشد اقتصادی ۱.۵ درصد، تورم ۲۳ درصد و نرخ بیکاری ۱۴ درصدی را برای ایران در این سال پیش بینی کرد.

صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش از سلسله گزارش های چشم انداز اقتصادی جهان پیش بینی خود از شاخص های کلان اقتصاد ایران در سال 2014 را اصلاح کرد.

این نهاد بین المللی پیش بینی خود از رشد اقتصادی ایران برای سال جاری میلادی را افزایش داد و اعلام کرد انتظار دارد اقتصاد ایران پس از دو سال رکود در سال 2014 رشد 1.5 درصدی را تجربه کند. صندوق بین المللی پول در گزارشی که ژانویه 2014 منتشر کرده بود رشد اقتصادی 1.3 درصدی را برای اقتصاد ایران در این سال پیش بینی کرده بود.

این نهاد بین المللی همچنین چشم انداز بهتری را برای وضعیت تورم ایران در سال 2014 ترسیم کرده و در حالی که پیش تر تورم 29 درصدی را برای این سال پیش بینی کرده بود در گزارش جدید خود اعلام کرده انتظار دارد نرخ تورم ایران در سال 2014 به 23 درصد برسد.

بر اساس این گزارش وضعیت اشتغال در ایران نیز بهتر خواهد شد و نرخ بیکاری در ایران طی سال جاری میلادی به 14 درصد خواهد رسید. در گزارش ماه ژانویه این نهاد بین المللی نرخ بیکاری 14.5 درصدی برای ایران طی این سال پیش بینی شده بود.

همچنین پیش بینی شده است تراز حساب های جاری ایران در سال 2014 به معادل 5.2 درصد تولید ناخالص داخلی ایران برسد.

صندوق بین المللی پول در بحث از وضعیت اقتصاد ایران در سال 2013 رشد اقتصادی منفی 1.7 درصد، تورم 35.2 درصدی و نرخ بیکاری 12.9 درصد را برای این سال برآورد کرده است. میزان تراز حساب های جاری ایران در این سال نیز معادل 8.1 درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. 

این نهاد بین المللی در ادامه گزارش خود وضعیت بهتری را برای اقتصاد ایران در سال 2015 ترسیم و پیش بینی کرده است رشد اقتصادی ایران در این سال به 2.3 درصد و تورم به 22 درصد برسد اما نرخ بیکاری به 14.6 درصد افزایش یابد. 
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها