Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت به ۱۰۷.۶ دلار رسید

چهارشنبه، 20 فروردین 1393 | Article Rating
با تشدید تنش های ژئوپلتیک بر سر اوکراین قیمت نفت در بازار جهانی افزایش یافت و به ۱۰۷ دلار و ۶۴ سنت در معاملات روز چهارشنبه رسید.

 درحالی که تنش های ژئوپلتیک بر سر اوکراین تشدید شده و بر آمارهای صنعتی آمریکا مبنی بر افزایش نزدیک به شش برابری میزان ذخایر نفت خام این کشور نسبت به پیش بینی های قبلی، سایه افکنده است، قیمت نفت برنت امروز در نزدیکی 108 دلار باقی ماند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، عوامل روسی و نیروهای وِیژه این کشور را به تحریک آشوب های جدایی طلبانه در شرق اوکراین متهم کرده است. ناآرامی در این منطقه، تاثیر مستقیمی بر عرضه و تجارت نفت جهانی ندارد، اما ریسک های کلی ناشی از این بحران، نگرانی سرمایه گذاران از تشدید تنش بین قدرتهای جهانی و روسیه را افزایش می دهد.

ویکتور شام، تحلیلگر موسسه آی اچ اس انرژی اینسایت در این باره به رویترز گفت: «تنش ها بین غرب و روسیه می تواند منجر به تبعاتی دور از انتظار شود و این همان چیزی است که بازار نگران آن است.» وی افزود: «اما قیمت ها در نقطه فعلی بیش از حد افزایش یافته اند و من روندی کاهشی را برای قیمت ها می بینم، البته این کاهش ملایم خواهد بود.»

بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت پس از افزایش یک دلار و 85 سنتی در پایان معاملات دیروز که بالاترین قیمت نهایی در بیش از یک هفته اخیر بود، امروز 3 سنت کاهش یافت و به 107 دلار و 64 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا نیز تحت فشار انتشار آمارهای مربوط به میزان ذخایر نفت خام این کشور، 24 سنت کاهش یافت و به 102 دلار و 32 سنت رسید.

شام گفت: قیمت نفت برنت به خصوص پس از افزایش قابل توجه جلسه قبل، ممکن است به حدود 106 دلار کاهش یابد. وی افزود: قیمت این شاخص نفتی به طور متوسط حدود 8 دلار بیشتر از قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت خواهد بود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها