Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

فولاد در تبریز قهرمان شد

شنبه، 23 فروردین 1393 | Article Rating
تیم فولاد خوزستان برای دومین بار قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد.

شاگردان حسین فرکی موفق شدند با یک گل تیم گسترش فولاد را در تبریز شکست دهند و با 57 امتیاز قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران در فصل 92-93 شوند.

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و گسترش در هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر در حالی از ساعت 19 آغاز شد که تیم خوزستانی از همان ابتدا فشار زیادی را بر روی دروازه گسترش وارد کرد. در دقیقه ششم این دیدار حمله بازیکنان فولاد به سمت دروازه گسترش کام ماند. فولاد در دقایق ابتدایی حملات زیادی را به سمت دروازه گسترش ترتیب داد و بازیکنان گسترش پس از این حملات با حفظ توپ در میانه زمین سعی در آرام کردن بازی ‌داشتند.

در دقیقه هشتم عابدینی یک موقعیت مناسب را برای تیم گسترش از دست داد.

دقیقه 12 این دیدار یک موقعیت دیگر برای بازیکان فولاد بدست آمد که محسن فروزان توپ رادر اختیار گرفت.

دقیقه 15 این دیدار بازیکنان گسترش حمله‌ای را به سمت دروازه فولاد ترتیب دادند که در نهایت بازیکنان این تیم با ضربه‌ای آهسته توپ را در اختیار سوشا مکانی قرار دادند.

دقیقه 18 ارسال خطرناک محسن شریفات به روی محوطه جریمه گسترش با ضربه سر بازیکنان این تیم دفع شد.

در دقیقه 19 این دیدار ضربه سروش رفیعی با اختلاف از کنار دروازه گسترش بیرون رفت.

پس از گذشت 20 دقیقه از این دیدار و در حالی که انتظار می‌رفت فولاد برای کسب پیروزی فشار بیشتری را به روی دروازه گسترش بیاورد، اما از حملات فولاد کاسته شد و بازی متعادلی در دقایق 20 تا 30 دنبال شد.

در حالی که تا دقیقه 30 این دیدار بدون گل دنبال می‌شد، در دیگر دیدارهای هم‌زمان تراکتورسازی در دقیقه 31 گلی را وارد دروازه استقلال کرد و پرسپولیس هم دقیقه 32 از روی نقطه پنالتی اولین گل را وارد دروازه استقلال خوزستان کرد.

مهرداد جماعتی بازیکن تیم فولاد در دقیقه 37 با ضربه‌ای سهمگین دروازه محسن فروزان را باز کرد تا فولاد صدرنشین لیگ برتر باشد.

دیدار تیم‌های فولاد و گسترش در دقایق پایانی نیمه نخست به آرامی و بدون رخ دادن موقعیت بخصوصی برای دو تیم دنبال شد.

نیمه نخست این دیدار با صدر نشینی فولاد با 57 امتیاز به پایان رسید.

نیمه دوم

در دقایق ابتدایی نیمه دوم این دیدار فولاد بیشتر سعی در اداره بازی داشت و کم‌تر میل به حمله پیدا کرد.

به جز تک حمله فولاد به سمت دروازه فولاد اتفاق خاصی در ابتدای نیمه دوم رخ نداد.

دقیقه 64 این دیدار با خطای بازیکنان فولاد یک ضربه ایستگاهی برای بازیکنان فولاد بدست آمد و در نهایت مهرداد بایرامی ضربه‌ای را به دروازه سوشا مکانی شلیک کرد که این توپ با اختلاف از بالای دروازه فولاد به بیرون رفت.

در ادامه بازی تعلل سوشا مکانی برای آغار بازی با اعتراض بازیکنان فولاد موجه شد.

با آنکه بازیکنان فولاد با تک گل مهرداد جماعتی پیش بودند اما باز هم میل به حمله و زدن گل‌های بیشتر در این تیم دیده می‌شد.

در دیگر دیدار هم زمان بازیکنان تراکتورسازی از روی نقطه پنالتی گل سوم را وارد دروازه آبی‌پوشان پایتخت کردند.

فریادهای معدود تماشاگران فولاد که با فریادهای "خوزستان ... برزیلته" این تیم را تشویق می‌کردند از جمله حاشیه‌های جالب توجه این دیدار بود.

شاگردان فرکی در دقایق پایانی سعی در اداره بازی‌ داشتند و چندان دست به ریسک برای حمله نزدند. در دقایق پایانی بازی ایمان موسوی با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد تا گسترش ده نفره شود.

این دیدار در پایان با پیروزی یک بر صفر به نفع فولاد به پایان رسید تا فولادی‌ها پس از هشت سال دوباره قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شوند.

مهرداد جماعتی زننده تک گل این دیدار به عنوان برترین بازیکن فنی و سامان نریمان جهان بازیکن گسترش به عنوان بازیکن اخلاق انتخاب شدند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها