Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

اتصال گمرکات کشور به سامانه‌های جدید

یکشنبه، 24 فروردین 1393 | Article Rating
با الکترونیکی شدن اظهار کالاهای وارداتی در گمرک فرودگاه امام، از این پس صاحبان کالاها می توانند از دفاتر محل کار خود، اقدامات اظهارنامه ای را انجام دهند.

 اظهار در گمرک فرودگاه امام (ره) كه بزرگترين مرز هوايي كشور محسوب مي شود، الكترونيكي شد و از اين پس صاحبان كالا مي توانند كالاهاي وارداتي خود را از دفتر محل كار خود به اين گمرک اظهار نمايند.

اين سامانه كه توسط متخصصين بومي كشور طراحي و پياده سازي شده است با اتصال به ساير سامانه هاي الكترونيک اجرا شده در گمرک و تا حدي ساير سازمان هاي مرتبط، سبب يكپارچگي و افزايش اطمينان اطلاعات گمركي خواهد شد.

هدف از اجراي اين سامانه تسهيل و تسريع در فرآيند ترخيص كالا با انتقال فعاليت هاي اداري به دفاتر محل كار مراجعين گمرک است. پس از اين هر صاحب كالا براي اظهار كالاي خود در اداره كل گمرک فرودگاه امام (ره) ديگر نيازي به حضور در گمرک نخواهد داشت.

صاحبان كالا و حق العملكاران در اين گمرک از اين پس مي توانند با مراجعه به نشاني اينترنتي http://epl.irica.ir و پس از ورود اطلاعات، اقدام به چاپ برگه اظهارنامه خود نمايد. اين در حالي است كه پيش از اين هر فرد براي اظهار كالاي خود حتما به گمرک اجرايي مراجعه مي كرد. اين امر مي تواند در كاهش حضور ارباب رجوع در گمرک نقش به سزايي داشته باشد.

از ديگر مزاياي اين سامانه تقاطع گيري اطلاعات هويت فردي، بازرگاني، سازماني، وكالت ها و بدهي ماده ۷ به صورت سيستمي است كه پيش از اين توسط دايره احراز گمرک انجام مي پذيرفت.

حذف دايره احراز گمرک علاوه بر تسريع در عمليات صدور پروانه در سرويس واردات مي تواند مديران گمرک را به جهت مديريت بهتر نيروي انساني و استفاده از آنها در جايگاه هاي مورد نيازي كه سبب كاهش تردد ارباب رجوع در گمرك مي شود، ياري نمايد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها