Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
اخذ عوارض صادرات سنگ آهن پابرجاست
 

اخذ عوارض صادرات سنگ آهن پابرجاست

جمعه، 29 فروردین 1393 | Article Rating
در حالی برخی اخبار درباره به تعویق افتادن اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن به مدت یک سال منتشر شده که معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد.
براساس برنامه ریزی شده قرار بود دولت از ابتدای سال جاری از صادرات سنگ آهن عوارض 10 درصدی دریافت کند که این عوارض قرار بود ظرف سه سال به 20 درصد برسد.
با این وجود تاکنون اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن اجرایی نشده و طبق آخرین اظهار نظر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سال قبل قرار بود موضوع اخذ عوارض صادرات سنگ آهن در شورای اقتصاد مطرح شده و درباره آن تصمیم گیری شود.
با این وجود با گذشت حدود یک ماه از سال جاری هنوز اخذ عوارض صادرات سنگ آهن عملیاتی نشده و به همین دلیل ابهاماتی در این زمینه به وجود آمده است.
در همین زمینه جعفر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با ابراز بی اطلاعی نسبت به تعویق افتادن یک ساله اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن به ایسنا گفت: موضوع اخذ عواض از صادرات سنگ آهن مراحل خود را طی می‌کند و به تعویق نیفتاده است.
به گزارش ایسنا، دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت هدف از دریافت عوارض از صادرات سنگ آهن را تشویق به تکمیل زنجیره تولید فولاد خام در کشور اعلام کرده است.
بر اساس تازه ترین آمار گمرک ایران صادرات سنگ آهن هماتیت دانه‌بندی با خلوص آهن کمتر از 40 درصد در سال 1392 از نظر وزنی به بیش از 23.5 میلیون تن و از نظر ارزشی بالغ بر 1.5 میلیارد دلار شد.
سنگ آهن همچنین در صدر کالاهای صادرات غیر نفتی کشور قرار گرفت.
تصاویر
  • اخذ عوارض صادرات سنگ آهن پابرجاست
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها