Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت نفت ۱۰۶ دلار و ۶۶ سنت

دوشنبه، 23 تیر 1393 | Article Rating
در حالی که افزایش مجدد احتمال اختلال در عرضه نفت، روند کاهشی قیمت ها را که از هفته پایانی ماه ژوئن آغاز شده بود کند کرده است، قیمت نفت برنت امروز در بالای 106 دلار باقی ماند.
قیمت نفت برنت در روز جمعه با 2 دلار و یک سنت کاهش به 106 دلار و 66 سنت رسید که کمترین قیمت نهایی از روز 7 آوریل تاکنون بود. برنت هفته گذشته حدود 3.6 درصد افت قیمت داشت که شدیدترین افت هفتگی از اوایل ژانویه تاکنون بود.
اما با توجه به تداوم خشونت ها در لیبی و عراق و نگرانی ها از به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی، بازار نفت این هفته شاهد افزایش قیمت قابل توجهی خواهد بود.
جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت، ابهام در سرنوشت توافق هسته ای با ایران، افزایش مجدد درگیری ها در لیبی در روز یکشنبه، انفجار چند بمب در نزدیکی بغداد و ادامه تنش ها در اوکراین، «به طور کلی یک سبد نگرانی» ایجاد کرده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت که در معاملات اولیه امروز تا 106 دلار و 27 سنت پایین آمده بود، با 2 سنت کاهش نسبت به جلسه قبل، به 106 دلار و 64 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز با 38 سنت کاهش به 100 دلار و 45 سنت رسید و روند کاهش قیمت روز جمعه را تداوم بخشید. قیمت نفت خام آمریکا در جلسه قبلی 2 دلار و 10 سنت کاهش یافت و به 100 دلار و 83 سنت رسید که پایین ترین قیمت نهایی از 12 می تاکنون بود.
یوسوکه ستا، تحلیلگر بازار نفت گفت: «به نظر من قیمت نفت زیادی پایین آمده است. سرمایه گذاران انتظار نداشتند که شاهد این سطح از کاهش باشند.»
وی افزود، احتمال اختلال در عرضه نفت لیبی و عراق در حال تقویت قیمت نفت برنت است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها