Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
رشد متوسط تولید فولاد ایران فراتر از افزایش جهانی است
 

رشد متوسط تولید فولاد ایران فراتر از افزایش جهانی است

دوشنبه، 30 تیر 1393 | Article Rating
دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: رشد متوسط تولید فولاد ایران در چهار ماهه نخست 2014 میلادی به بیش از هفت درصد رسید، درحالی که متوسط رشد جهانی در این بخش دو تا 2.5 درصد گزارش شده است.
سیدرسول خلیفه سلطانی اظهار داشت: چنین رشد تولیدی بی سابقه است و باید برای افزایش فرآوری برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد
وی درباره میزان واردات فولاد به کشور، افزود: ورق فولادی با ضخامت دو میلیمتر و مقدار کمی شمش فولادی در مجموع حدود پنج میلیون تن واردات صورت می گرفت، اکنون مقدار واردات به کمتر از یک میلیون تن رسیده است.
خلیفه سلطانی اضافه کرد: میزان واردات در شرایط فعلی درحال کاهش است و در آینده نزدیک از واردات شمش فولادی بی نیاز خواهیم شد، اما به مقداری ورق فولادی با ضخامت دو میلیمتر نیاز داریم.
وی لزوم تداوم سیاست آزادسازی صادرات فولاد کشور را مورد تاکید قرار داد و گفت: تولیدکنندگان فولاد ایران به بازار صادراتی مطمئن نیاز دارند و راهیابی به بازارهای جهانی نباید با برنامه ریزی های محدود کننده متوقف شود.
به گفته دبیر انجمن یادشده، دولت (وزارت صنعت، معدن و تجارت) با احتیاط مجوز صادرات تولیدات فولادی را تا پایان سال جاری تعیین کرده، اما برای این مهم نباید زمانبندی شود.
معاون امور معادن وصنایع معدنی وزارت صنعت ،معدن وتجارت در دیماه 1392 اعلام کرد: صادرات فولاد تا پایان خرداد ماه آزاد است و در تیرماه جاری نیز رئیس هیات عامل ایمیدرو در نامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار تداوم صادرات تولیدات فولادی شد که مورد موافقت قرار گرفت.
واحدهای دولتی طی سه ماهه نخست امسال دو میلیون و 483 هزار و 802 تن فولاد خام تولید کردند که درمقایسه با مدت مشابه سال 92 سه درصد افزایش داشت.
در عین حال تولیدات فولادی نیز در این مدت به دو میلیون و 469 هزار و 169 تن رسید.
صادرات فولاد در سه ماهه اول سال جاری برپایه گزارش سازمان ایمیدرو به 666 هزار و 539 تن رسید.
ارزش فولاد صادراتی در سه ماهه نخست امسال 255 میلیون و 699 هزار و 491 دلار ثبت شد.
خلیفه سلطانی تصریح کرد: قیمت فولاد صادراتی ایران اعم از ورق و میلگرد مطابق با نرخهای جهانی و برپایه عرضه وتقاضا صورت می گیرد.
 
تصاویر
  • رشد متوسط تولید فولاد ایران فراتر از افزایش جهانی است
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها