Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

رفع مشكل نقدينگي صنايع كوچك با ضمانت اوراق بدهي

ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 | Article Rating
مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک گفت: صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک با ضمانت اوراق بدهي منتشره در بازار سرمايه، مشکل نقدينگي واحدهاي توليدي را مي‌تواند تاحدی برطرف کند.
علي تعقلي با اشاره به اولويت‌هاي صندوق در زمينه پذيرش ريسک اعتباري مشتريان در خدمت ضمانت تسهيلات اعطايي افزود: سرمايه در گردش واحدهاي توليدي فعال، تکميل حلقه‌هاي مفقوده خوشه‌هاي کسب‌و‌کار، طرح‌هاي نيمه تمام بالاتر از 50 درصد، طرح توسعه و سرمايه در گردش واحدهاي صادراتي، طرح اصلاح و بهينه‌سازي مصرف انرژي، شرکت‌هاي دانش‌بنيان و اجزای شرکت‌هاي فناوري از اولويت‌هايي است كه صندوق به آنها مي‌پردازد.
وي تصريح كرد: به عبارت دقيق‌تر با توجه به وجود طرح‌هاي ايجادي و نيمه‌تمام، سرمايه‌گذاري ايجادي و حمايت در طرح‌هاي تکراري اولويت صندوق نخواهد بود، مگر اينکه در حوزه دانش‌بنيان با ارزش افزوده بالا يا حلقه مفقوده باشد.
مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک در ادامه به تغييرات راهبردي اساسنامه در جهت گسترش پوشش‌هاي صندوق اشاره كرد و گفت: به منظور دسترسي آسان‌تر و سريع‌تر صنعتگران به خدمات ضمانتي صندوق، پيشنهادهایي درمجمع عمومي صندوق در دست بررسي و تصويب است.
تعقلي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار كرد: در حال حاضر به دليل نقدينگي پايين  بانک‌ها و اولويت آنها در پرداخت تسهيلات کلان به صنايع بزرگ براي کاهش ريسک انتظاري، چاره‌اي جز ايجاد نهاد تامين مالي براي SME ها وجود ندارد از اين رو صندوق با پذيرش ريسک انواع صکوک منتشره براي صنايع کوچک عملا تامين مالي مورد نظر را مرتفع مي‌کند.
وي افزود: در شرایط کنونی نياز صنايع کوچک به تسهيلات 40 هزار ميليارد تومان برآورد مي‌شود، اين تسهيلات بخشي با بازتقسیط تسهيلات بانکي يا تسهيلات جديد يا از طريق شبکه غيربانکي مرتفع مي‌شود و به د‌ليل عدم تامين بخشي از نياز مالي، ميزان توليد کاهش مي‌يابد و نهایتا افزایش قیمت و رکود تولید را در پی داریم.
به گفته  تعقلي، افزايش درصد تضمين اصل و سود تسهيلات بانکي از 70 و 85 درصد به صددرصد نيز از مواردي است كه تلاش مي‌كنيم به آن دست يابيم.
مديرعامل صندوق ضمانت سرمايه‌گذاري صنايع کوچک، برنامه‌ريزي در راستاي افزايش پوشش‌هاي استاني صندوق را از اقداماتي ذكر كرد كه صندوق در راستاي گسترش حيطه پوشش‌هاي ضمانت‌نامه‌اي خود در پي انجام آن است.
تعقلي در ادامه انعقاد تفاهم‌نامه با تامين‌کنندگان مالي را يكي از محورهايي ذكر كرد كه صندوق در دستور كار خود قرار داده است.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها