Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

ورود وزارت صنعت به فاز عملیاتی اقتصاد مقاومتی

ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 | Article Rating
معاون برنامه‌ریزی وزیر صنعت با اعلام اینکه این وزارتخانه پس از تصویب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در شورای اقتصاد وارد فاز عملیاتی شده است، گفت: اقتصاد مقاومتی نباید در طول و عرض همایش‌ها و سمینارها فراموش شود.
حسین ابویی مهریزی درباره برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی یکی از کارهایی که باید در سطوح مختلف از مردم تا دستگاه اجرایی انجام شود، تبیین این موضوع است. ابویی با بیان اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی کاملا دقیق، حساب‌شده و با محتوای کارشناسی است، تصریح کرد: این سیاست‌ها هم‌ جنس سیاست و هم سطح کلی دارد. برهمین اساس باید بتوان با پیاده‌سازی آن میزان تاب‌آوری کشور را نسبت به نوسانات بین‌المللی افزایش داد.
وی با بیان اینکه در قالب این برنامه سیاست‌های هر یک از بخش‌های مختلف صنعتی به‌صورت خرد عنوان نشده است، گفت: برنامه‌های وزارت صنعت برای تحقق اقتصاد مقاومتی به‌صورت فرآیندی است.  معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت در رابطه با مشکلات این روزهای واحدهای تولیدی در تامین نقدینگی نیز گفت: درحال حاضر مشکلات عدم اجرای قوانین و مقررات در کشور بیش از خلأهای قانونی است. ما نباید به‌دنبال قوانین و مقررات باشیم، بلکه در اجرا مشکل داشته و همه باید برای رفع آن همکاری لازم را با یکدیگر داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی 70 درصد تامین مالی کشور بر محور بانک متمرکز شده است، تصریح کرد: واحدهای تولیدی نباید برای تامین نقدینگی خود وابستگی زیادی به سیستم بانکی داشته و از سایر بازارها غافل شوند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها