Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قطع یک‌طرفه فاینانس چین از سوی ایران

ﺳﻪشنبه، 31 تیر 1393 | Article Rating
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فاینانس چین به‌صورت یک‌طرفه از سوی ایران قطع شده است، گفت: احتمالاً ایران کشورهای جدیدی مانند روسیه، هند و کره را جایگزین چین خواهد کرد.

جعفر قادری در ارتباط با وضعیت فاینانس چین و چرایی عدم تأمین اعتبار آن از سوی بانک مرکزی، اظهار داشت: براساس گزارش‌های دریافتی، بانک مرکزی ایران یک‌طرفه این فاینانس را قطع کرده است.

وی با بیان اینکه چین از شرایط پیش‌آمده سوءاستفاده می‌کند، تصریح کرد: کشور چین حتی در بسیاری از موارد پول خودمان را هم نمی‌دهد چه رسد به اینکه مبلغ اضافه‌تری را در قالب فاینانس به ایران پرداخت کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: بانک مرکزی ایران فعلاً فاینانس چین را متوقف کرده تا مشکلات حل شود و در صورت عدم رفع این مشکلات ایران کشورهای دیگری را جایگزین چین خواهد کرد.

قادری همچنین تأکید کرد: احتمالاً کشورهایی مانند روسیه، هند، کره و ... در تأمین خط اعتباری جایگزین چین شوند.

به گزارش تسنیم، مهدی کرباسیان رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در همین ارتباط البته به خبرنگار ما گفته بود که بانک مرکزی قول داده است تا ظرف 25 روز آینده اختلاف نظر خود را در رابطه با فاینانس چین برطرف کند.

 آن‌طور که نمایندگان مجلس به خبرنگار ما گفته‌اند در سال 93 هیچ‌گونه فاینانسی از چین نداشته‌ایم که دلیل آن عدم پرداخت مبالغ ریالی از سوی بانک مرکزی بوده است. علی‌نعمت چهاردولی به تسنیم گفته است: "تقریباً 17 هزار میلیارد تومان فاینانس (در چین) داریم که تاکنون توانسته‌ایم از 5000 میلیارد تومان آن استفاده کنیم".


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها