Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

کاهش زمان ترخیص کالای واحدهای تولید در گمرک

شنبه، 04 مرداد 1393 | Article Rating

معاون فنی گمرک ایران از ارزیابی مجدد تشریفات گمرکی کشور در جهت تسهیل امور خبر داد و گفت: اکنون زمان ترخیص کالای تولیدکنندگان کاهش یافته است.

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های گمرک ایران برای تسهیل تشریفات گمرکی کشور اظهار داشت: یکی از مباحثی که توسط دولت اخیرا موجب کاهش روند ترخیص کالا در گمرک شده، افزایش مدت اعتبار کارت‌های بازرگانی واحدهای تولیدی است.

معاون امور فنی و گمرکی گمرک ایران با تاکید بر اینکه طبق مصوبه دولت کارت بازرگانی واحدهای تولیدی از یک سال به 5 سال افزایش یافته است، گفت: ‌این موضوع به روند ترخیص کالا از گمرک کمک کرده زیرا بسیاری از واحدهای تولیدی برای ورود کالا به کشور با مشکل تمدید کارت بازرگانی روبرو بودند.

نادری در مورد با اشاره به سیاست‌گذاری تجارت خارجی میان ایران و ترکیه تصریح کرد: طبق توافقات برنامه ریزی شده تا حجم تجارت خارجی دو کشور به 30 میلیارد دلار برسد و در این راستا رئیس کل گمرک برای رایزنی در این خصوص و سایر موضوعات به ترکیه سفر کرده است.

به گفته وی، موضوع ترانزیت کالاهای ترکیه از خاک ایران به عراق و نیز موانع ورود کالاهای چینی به ترکیه در کنار دیگر موضوعات دوجانبه از جمله مسائل مشترک میان دو کشور است.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها