Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
قول بانک مرکزی برای رفع مشکل فاینانس چین تا ۲۵ روز آینده
 

قول بانک مرکزی برای رفع مشکل فاینانس چین تا ۲۵ روز آینده

دوشنبه، 06 مرداد 1393 | Article Rating
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران از قول بانک مرکزی برای رفع مشکل فاینانس چین ظرف ۲۵ روز آینده خبر داد.

مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه در حال حاضر برای 4 طرح فولادی گشایش اعتبار صورت گرفته است، اظهار داشت: برای تکمیل 7 طرح فولادی باید 3 طرح باقی مانده را نیز گشایش اعتبار کنیم اما مشکل اخیر بانک مرکزی با طرف چینی در پرداخت فاینانس باعث شده تا تکمیل طرح های فولادی با کندی همراه شود.

 وی با بیان اینکه بانک مرکزی قول داده است تا ظرف 25 روز آینده اختلاف نظر خود را در رابطه با فاینانس چین برطرف کند، افزود: امیدواریم با رفع مشکل پرداخت فاینانس با طرف چینی ظرف یک ماه آینده مجموع 7 طرح فولادی گشایش اعتبار شوند.

به گزارش تسنیم، پیش از این  اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در گفت‌وگو با تسنیم، درباره دلایل توقف فاینانس چین گفته بود: فاینانس چین از جانب آنها قطع نشده و کماکان در جریان است.

وی با تأکید بر اینکه طرف چینی مشکلی در پرداخت فاینانس به ایران ندارد، گفت: ریال این فاینانس باید از طرف بانک مرکزی تأمین شود و بعد چین فعالیت‌های مربوطه را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در پاسخ به این سؤال که علت عدم تأمین اعتبار از سوی بانک مرکزی چیست، گفت: این سؤال را باید بانک مرکزی پاسخ دهد.

عسگراولادی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا ایران می‌خواهد به‌جای چین کشورهای اروپایی را جایگزین کند، افزود: چنین خبری نیست، کشورهای اروپایی مدام در حال مسدود کردن حساب‌های ایران هستند، چطور می‌خواهند در این زمینه با ما همکاری داشته باشند؟

به گزارش تسنیم، آن‌طور که نمایندگان مجلس به خبرنگار ما گفته‌اند در سال 93 هیچ‌گونه فاینانسی از چین نداشته‌ایم که دلیل آن عدم پرداخت مبالغ ریالی از سوی بانک مرکزی بوده است.


تصاویر
  • قول بانک مرکزی برای رفع مشکل فاینانس چین تا ۲۵ روز آینده
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها