Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

معافیت‌های مالیاتی؛ مزیت مهم ورود شرکت‌ها به بورس

شنبه، 18 مرداد 1393 | Article Rating
معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران در سمینار آموزشی تبیین راهکارهای تامین مالی شرکت‌ها از طریق بورس اظهار کرد: عرضه سهام شرکت‌ها در بورس دارای مزایایی است که در صورت آگاهی صاحبان صنایع و شرکت‌ها، شاهد استقبال آنها از حضور در بورس خواهیم بود.
امیرحمزه مالمیر، با برشمردن برخی از این مزایا، تامین سرمایه‌های مورد نیاز شرکت‌ها از طریق عرضه سهام در بورس را یکی از مهم‌ترین‌ این مزایا خواند و بیان کرد: شرکت‌هایی که در مقطعی به دلیل مشکلات مالی نیاز به شراکت پیدا می‌کنند، حضور در بازار سرمایه یکی از مطمئن‌ترین روش‌های شراکت خواهد بود. وی معافیت‌های مالیاتی را نیز از جمله این مزایا برشمرد و یادآور شد: حضور شرکت‌ها در بورس برای آنها معافیت مالی بین 10 تا 20 درصد به دنبال خواهد داشت. 


 تسهیل مراودات جهانی برای شرکت‌های حاضر در بورس
وی همچنین با اشاره به اینکه در بازار اقتصاد جهانی نیز شرکت‌های حاضر در بورس از جایگاه بهتری برخوردار هستند، ادامه داد: این جایگاه به طور قطع در مراودات خارجی این شرکت‌ها تاثیرگذار خواهد بود. 
معاون ناشران و امور اعضای بورس اوراق بهادار تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط عضویت شرکت‌ها در سازمان بورس اوراق بهادار بیان کرد: میزان سرمایه، مدت زمان فعالیت شرکت‌ها، سودده یا زیان‌ده بودن آنها، نحوه حسابرسی و... از موارد حائز اهمیت برای عرضه سهام شرکت‌ها در بازار سرمایه است.


 فعالیت 100 موسسه حسابداری مورد اعتماد بورس در کشور
وی همچنین با اشاره به لزوم حسابرسی وضعیت مالی شرکت توسط موسسات مورد اعتماد سازمان بورس عنوان کرد: هم‌اکنون حداقل 100 موسسه حسابداری مورد اعتماد بورس با این سازمان همکاری دارند که فهرست آنها در سایت سازمان موجود است. 
مالمیر، حداقل زمان فعالیت شرکت‌های متقاضی حضور در بورس را دو سال اعلام کرد و بیان داشت: شرکت باید حداقل یک سال از این زمان سود‌ده بوده باشد. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از چالش‌های ورود به بورس عنوان کرد: متاسفانه صاحبان شرکت‌ها اغلب شفافیت لازم را در مورد فعالیت‌های خود ندارند و این امر موجب عدم اطمینان سرمایه‌گذاران می‌شود.


 عدم شفافیت؛ چالش پیش روی ورود شرکت‌ها به بورس
مالمیر تصریح کرد: این شفافیت‌ها به نفع خود سرمایه‌داران است، در حالی که اغلب از آن به‌عنوان یک محدودیت یاد می‌کنند. عضو هیات علمی موسسه آموزش عالی بانکداری ایران نیز در این همایش به تبیین روش‌های تامین مالی از طریق انتشار اوراق بدهی پرداخت و بیان کرد: صندوق‌های زمین و ساختمان نیز نهادهای مالی کارآ در تامین مالی پروژه‌های ساختمانی به شمار می‌رود.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها