Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

پرداخت خسارت بیمه به صورت الکترونیکی و بدون صدور چک

شنبه، 25 مرداد 1393 | Article Rating
عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت طرح و برنامه بیمه ایران گفت: نظام دریافت و پرداخت در بیمه ایران الکترونیکی شد و با راه اندازی این سیستم دیگر برای خسارت دیدگان چک صادر نمی شود.

اکبر افتخاری در حاشیه رونمایی از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک این شرکت با بیان اینکه مقدمات این کار در سال 91 پایه ریزی شده و امروز به صورت سراسری به اجرا درآمده است، افزود: با استفاده از امکانات این برنامه تمامی دریافت و پرداخت ها در شرکت سهامی بیمه ایران به صورت الکترونیکی صورت خواهد پذیرفت.

وی درباره مزایای استفاده از سیستم های الکترونیک دراین شرکت بیمه ای افزود: پیش از این ارائه خدمات مالی به زیان دیدگان، بیمه گذاران و نمایندگان این شرکت با دشواری هایی از جمله مراجعه حضوری ذینفعان به بانک برای دریافت چک خسارت و یا واریز حق بیمه همراه بود که علاوه بر اتلاف وقت رضایتمندی آنان را به حداقل می رساند.

عضو هیات مدیره بیمه ایران اضافه کرد: از دیگر مزایای استفاده از اینگونه کانال های ارتباطی امکان برخط و بدون نیاز به عملیات دستی می باشد این بدان معنی است که در این سیستم ضریب خطاهای انسانی به حداقل رسیده و سرعت انتقال وجوه نقد به حساب های بیمه ای و مشتریان در کمترین زمان ممکن خواهد بود.

به گفته وی در حال حاضر این طرح با همکاری بانک های سامان، تجارت، پارسیان و کشاورزی آغاز شده و پیش بینی می کنیم در آینده نه چندان دور تمامی شبکه بانکی به این طرح می پیوندند.

وی ادامه داد: بیمه ایران 205 شعبه صدور و پرداخت خسارت و بیش از هفت هزار نماینده در شبکه فروش سراسری خود دارد از طرف دیگر این شرکت نزدیک به 50 درصد بازار بیمه ای کشور را نیز در اختیار دارد، بر همین اساس استفاده از کانال های الکترونیکی برای تعداد بی شمار خدمات گیرندگان از این شرکت قابل توجه است.

عضو هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به اینکه این طرح در راستای حفظ حقوق مشتریان به اجرا درآمده است از استقبال مناسب تعدادی از بانک ها برای ارائه خدمات بانکی به مشتریان این شرکت خبر داد و از سایر بانک ها نیز درخواست کرد که برای ارائه خدمات مالی به بیمه گذاران و زیان دیدگان با بیمه ایران وارد مذاکره شده و نسبت به برقراری این خدمات به مشتریان این شرکت که تعدادشان نیز قابل توجه است اقدام کنند.

افتخاری اضافه کرد: تمامی زیرساخت های این ارتباط در بیمه ایران فراهم و ما آماده همکاری با تمامی شبکه بانکی کشور بوده و امیدواریم آنان نیز از این فرصت به نحوه مطلوب استفاده کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که خدمات این طرح برای تمامی رشته های بیمه ای قابلیت اجرا دارد و یا فقط در برخی رشته های خاص از آن استفاده می شود نیز گفت: این خدمات مربوط به یک رشته خاص بیمه ای نیست و تمامی بیمه گذاران ما در هر رشته خاصی که از این شرکت خدمات دریافت می کنند از مزیت های آن بهره مند خواهند شد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر شیوه پرداخت خسارت به مشتریان با استفاده از کانال های ارتباطی بانکی نیز اظهار داشت: در این طرح زیان دیده پس از تکمیل پرونده و تعیین میزان خسارت با ارائه شماره حساب و یا شماره کارت بانکی خود، زمینه واریز مبلغ خسارت را فراهم می آورد.

افتخاری گفت: این در حالی است که در گذشته مشتریان ضمن صرف وقت در شعبه باید در انتظار صدور چک و در ادامه برای وصول آن به بانک متبوع مراجعه می کردند، اما با بهره برداری از این سیستم مبلغ خسارت به لحظه درحساب بانکی فرد زیان دیده و یا ذینفعان منتقل می شود.

وی درباره شیوه پرداخت به پرونده هایی که چندین ذینفع دارند نیز گفت: دراین گونه پرونده ها به خصوص پرونده های فوتی دیات که چندین ذینفع موجود است مبالغ به نحوی که دادگاه مشخص می کند به حساب ذینفعان انتقال خواهد یافت.

عضو هیات مدیره بیمه ایران در پاسخ به این پرسش مبنی برچگونگی پرداخت خسارت های بیمه گذاران بزرگ این شرکت نیز گفت: ما امکان پرداخت خسارت های سنگین را از طریق سیستم های بانکی داریم اما از آنجا که بیمه گذاران بزرگ ما برای ردیابی وصولی های خود نیاز به صدور سند های مالی دارند راه صدورچک خسارت برای این بیمه گذاران را هنوز مسدود نکرده ایم و همچنان زیان وارده به آنان به صورت چک پرداخت می شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها