Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۲ دلار ارزان شد

شنبه، 25 مرداد 1393 | Article Rating
قیمت جهانی نفت در هفته ای که گذشت حدود ۲ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات روز جمعه به ۱۰۳ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید.

روز جمعه و به دنبال انتشار اخباری مبنی بر درگیری نیروهای اوکراینی با یک ستون زرهی از نیروهای روسی در خاک اوکراین، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا بیش از یک دلار افزایش یافت.
پترو پروشنکو، رئیس جمهور اوکراین به دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس گفت که توپخانه اوکراین بخش قابل توجهی از یک ستون زرهی از نیروهای روسی را که شب هنگام داخل خاک اوکراین شده بودند، نابود کرده است.
کارل لری، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «بازار به دقت در حال رصد کردن هر گونه تنش ژئوپلتیک است و به همین علت ما شاهد این افزایش قیمت ها هستیم.»
پیش از این افزایش قیمت ناگهانی، نفت برنت و نفت خام آمریکا افزایش قیمت ناچیزی را به ثبت رسانده بودند.
بر اساس این گزارش، قیمت نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر، در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 46 سنت افزایش به 103 دلار و 53 سنت رسید. قیمت نفت برنت در این هفته 1.7 درصد، حدود 2 دلار کاهش را تجربه کرد.
قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر نیز در پایان معاملات دیروز با یک دلار و 77 سنت افزایش به 97 دلار و 35 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا با ثبت کاهش 0.6 درصدی در این هفته، چهارمین هفته متوالی کاهشی را تجربه کرد.
تفاوت قیمت نفت برنت با نفت خام آمریکا در اواسط جلسه دیروز به 8 دلار و 82 سنت رسید که بیشترین فاصله قیمت از ماه ژوئن تاکنون بود، اما در پایان معاملات دیروز به 8 دلار و 21 سنت کاهش یافت.
قیمت نفت در اوایل هفته گذشته تحت فشار خبرهایی از رسیدن میزان تولید نفت اوپک به بالاترین رقم در 5 ماه گذشته و افزایش صادرات نفت لیبی از بنادر بازگشایی شده، کاهش یافت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها