Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

شرط ایران برای استمرار حضور کره‌ای‌ها در بازار

یکشنبه، 26 مرداد 1393 | Article Rating

ولی‌الله افخمی‌راد در دیدار با مدیرعامل منطقه خاورمیانه یک شرکت کره ای، به فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری در ایران اشاره کرد و گفت: بخش عمده بازار لوازم خانگی ایران در اختیار شرکت‌های کره‌ای است اما استمرار این روند به بومی‌سازی تکنولوژی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در ایران بستگی دارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی فعالیت‌های شرکت‌های کره‌ای در ایران گفت: فعالیت‌ کارخانه‌های کره‌ای تا به حال مربوط به مونتاژ کالا و فرایندهای انتهای خط تولید بوده، اما اکنون تاکید دولت بر انتقال کامل تکنولوژی و انجام تمام فرایندهای تولیدی در کشور است.

رئیس سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه سیاست‌های دولت یازدهم زمینه سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی را راحت‌تر کرده است، ادامه داد: در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی این زمینه بیش از پیش فراهم است و شرکت‌های کره‌ای می‌توانند از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند و به صورت انحصاری و یا با همکاری شرکت‌های ایرانی سرمایه‌گذاری کنند.

وی با تاکید به اینکه فرصت سرمایه‌گذاری در ایران همیشه سهل و آسان نیست، بیان کرد: اگر شرکت‌های خارجی به خواست ما توجه نکنند، شرایط سرمایه‌گذاری در ایران را تغییر می‌دهیم.

افخمی‌راد، اتخاذ تدابیر منطقی را راهکاری برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق دانست و گفت: در راستای همین تصمیم و با حذف ممنوعیت ورود لوازم خانگی در سال گذشته، میزان ورود کالای قاچاق به صورت محسوسی کاهش یافت.

وی بر حضور بیش از 40 هیات تجاری از کشورهای مختلف برای گسترش تجارت با ایران تاکید و تصریح کرد: جذابیت سرمایه‌گذاری در ایران فقط به خاطر جمعیت 70 میلیونی نیست بلکه به خاطر جمعیت 400 میلیونی کشورهای همسایه است چراکه ایران پایگاه صادراتی به این کشورهاست.

کوین چا، مدیرعامل منطقه خاورمیانه و آفریقای این شرکت کره ای در این دیدار از تمایل کشور کره‌جنوبی برای سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و گفت: برای گسترش تجارت به برگزاری جلسات تخصصی و آشنایی با شرایط سرمایه‌گذاری نیاز است.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها