Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

مجوز واردات 10 میلیون دلار کالای بدون تعرفه

دوشنبه، 27 مرداد 1393 | Article Rating
هیات دولت با واردات 10 میلیون دلار کالای بدون تعرفه گمرگی از کشور ترکمنستان موافقت کرد.
عبدالحمید اسدیان، مدیرکل آمریکا و اروپای سازمان توسعه تجارت ایران در نشست میز ترکمنستان در بجنورد اظهار کرد: صدور مجوز هیات دولت در راستای هم‌افزایی ایران با ترکمنستان و ارتباط تجاری بیشتر با این کشور همسایه است.
وی میزان صادرات ایران به ترکمنستان را سال گذشته حدود 857 میلیون دلار اعلام و بیان کرد: آمار صادرات ایران به این کشور در 10 سال اخیر بیش از 10 برابر افزایش یافته است. این در حالی است که میزان واردات کالا از ترکمنستان در سال گذشته حدود 77 میلیون دلار بود. به گفته اسدیان میزان صادرات کالا از ایران به ترکمنستان حدود دو برابر میزان صادرات کشورمان به کشورهای آفریقایی است.
وی به اجرای طرح تهاتر گاز طبیعی ترکمنستان با کالاهای اساسی ایران اشاره کرد و گفت: براساس موافقت این کشور، ایران در قبال پرداخت مبلغ نقدی خرید گاز طبیعی، کالا به این کشور صادر می‌کند که سالانه دو میلیارد دلار کالا می‌تواند با گاز طبیعی ترکمنستان تهاتر شود. مدیرکل آمریکا و اروپای سازمان توسعه تجارت ایران همکاری مشترک کشورمان با ترکمنستان و گسترش مبادلات تجاری با این کشور را دلیل اصلی موافقت عشق‌آباد با تهاتر اعلام کرده است.
وی محدودیت کاری در مرز باجگیران، ترافیک سنگین خودرویی و نبود واگن را مهم ترین موانع تجار ایرانی برای صادرات کالا از مرز باجگیران به ترکمنستان اعلام کرد. این مقام مسوول ایجاد رایزنی بازرگانی در سفارت کشورمان در ترکمنستان، نهایی کردن طرح بازگشایی بازارچه «پرسه سو» در مرز خراسان شمالی با ترکمنستان، تشکیل شورای مشترک بازرگانی و پرداخت هزینه تجار ایرانی در نمایشگاه عشق‌آباد را از برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران عنوان کرد.
مدیرکل آمریکا و اروپای سازمان توسعه تجارت ایران گفت: 82 شرکت ایرانی در حوزه نفت و گاز و مصالح ساختمانی در نخستین نمایشگاه تخصصی ایران در ترکمنستان که 29 تا 31 مردادماه سال جاری در عشق‌آباد برپا می‌شود، حضور می‌یابند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها