Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

دوشنبه، 27 مرداد 1393 | Article Rating
قیمت جهانی طلا به دنبال بهبود اقتصاد آمریکا که تنش‌ها در اوکراین را تحت الشعاع خود قرار داد، برای دومین روز کاهش یافت.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در ساعات ابتدایی معاملات دوشنبه بازار سنگاپور حداکثر 0.6 درصد کاهش یافت و به 1297 دلار رسید و 1301 دلار معامله شد. در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر 0.3 درصد کاهش یافت و به 1302 دلار رسید.

قیمت طلا روز جمعه به 1292 دلار نزول کرده بود که پایین‌ترین قیمت در دو هفته گذشته بود اما روند نزولی آن پس از اینکه اوکراین اعلام کرد بخشی از یک ستون بزرگ از خودروهای زرهی که از روسیه وارد این کشور می‌شدند را نابود کرده است، متوقف شد. با اینهمه سقوط قبلی طلا چندان جبران نشد زیرا به گفته تحلیلگران، تنش‌های میان اوکراین و روسیه که چند ماه است ادامه دارد، برای معامله گران به یک اتفاق عادی تبدیل شده است.

با وجود تعدیل تدابیر محرک مالی بانک مرکزی آمریکا که اعلام آنها در سال گذشته سقوط 28 درصدی طلا را به همراه داشت، ناآرامی‌های سیاسی در اوکراین و خاورمیانه موجب شده است این فلز گرانبها از ابتدای امسال تاکنون 8.3 درصد صعود کند. بانک مرکزی آمریکا از دسامبر سال 2008 نرخ‌های بهره را نزدیک صفر نگه داشته است و قرار است هفته جاری بیانیه نشست ژوییه خود را منتشر کند. در این نشست ششمین دور کاهش خرید ماهانه اوراق قرضه تصویب شد.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند، بهبود آمار اقتصادی آمریکا سبب شده با وجود افزایش تنش‌ها در اوکراین، تمایل سرمایه گذاران برای خرید طلا کمتر شود.

براساس گزارش بلومبرگ، انتظار می‌رود آماری که هفته جاری منتشر خواهند شد، بهبود بازار مسکن آمریکا را نشان دهند. جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا قرار است 22 اوت در کنفرانس روسای بانک‌های مرکزی در جکسون هال وایومینگ سخنرانی کند و احتمالا اظهارات وی بازار طلا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.1 درصد کاهش، 893 دلار معامله شد. قیمت این فلز تحت تاثیر تحریم‌های تصویب شده علیه روسیه که بزرگترین تولیدکننده پالادیم در جهان است و همچنین اعتصاب پنج ماهه در معادن آفریقای جنوبی، از ابتدای امسال تاکنون 25 درصد رشد کرده است.

هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش قیمت، به 19.5975 دلار رسید و قیمت هر اونس پلاتین به 1455 دلار کاهش یافت.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها