Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

چهارشنبه، 29 مرداد 1393 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز به ۱۰۱ دلار و ۵۱ سنت در هر بشکه رسید که پایین ترین رقم از ۲۶ ژوئن ۲۰۱۳ است.

با توجه به فزونی عرضه در بازار نفت که قیمت ها را در معرض ریسک کاهش بیشتر قرار داده است و در حالی که نگرانی ها از تنش های ژئوپلتیک کاهش یافته است، قیمت نفت برنت امروز در بالای 101 دلار و نزدیکی پایین ترین رقم 14 ماه گذشته تثبیت شد.
قیمت نفت برنت نسبت به زمان اوج قیمت امسال در ماه ژوئن که به دلیل درگیری ها در عراق، به 115 دلار و 71 سنت رسیده بود، بیش از 12 درصد کاهش یافته است. هرچند درگیری ها در عراق ادامه دارد، اما هیچ اختلال قابل توجهی در عرضه نفت دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک رخ نداده و این موجب کاهش ادامه دار قیمت نفت شده است.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر، امروز با اندکی تغییر به 101 دلار و 51 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز به 101 دلار و 7 سنت رسید که پایین ترین رقم از 26 ژوئن 2013 تاکنون بود.

قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از کاهش 2 دلار و 15 سنتی در جلسه گذشته و رسیدن به 94 دلار و 26 سنت که پایین ترین رقم از ماه ژانویه تاکنون بود، امروز 49 سنت افزایش یافت و به 94 دلار و 97 سنت رسید.
لوک اویل، دومین شرکت بزرگ تولید کننده نفت در روسیه روز سه شنبه اعلام کرد که به رغم افزایش درگیری ها در عراق، برای اولین بار یک میلیون بشکه نفت تولید شده از میدان نفتی عظیم کورنای 2 در جنوب عراق را صادر کرده است.
در لیبی، سخنگوی شرکت ملی نفت این کشور اعلام کرد مجموع تولید نفت این کشور در تعطیلات پایان هفته گذشته از 535 هزار به 562 هزار بشکه در روز رسیده است.
بن له بران، تحلیلگر بازار نفت در این باره اظهار داشت: «ظاهرا تجار بر این عقیده اند که همچنان ریسک کاهش قیمت نفت وجود دارد.»
نمایندگان 3 کشور عضو اوپک اعلام کرده اند که این گروه نگرانی ای از بابت کاهش قیمت نفت و رسیدن ان به 100 دلار ندارد.
این نمایندگان گفتند، سطح فعلی قیمت ها قابل قبول ارزیابی شده اند، زیرا انتظار می رود در طی هفته های آینده تقاضای فصلی افزایش یابد و بازار تحت حمایت قرار گیرد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها