Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

دولت برای خروج غیر تورمی تولید از رکود باید پول خرج کند

چهارشنبه، 29 مرداد 1393 | Article Rating
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه دولت باید برای خروج غیر تورمی بخش تولید از رکود هزینه کند، اظهارداشت: هم اکنون فقط ۳۰ درصد از ظرفیت بنگاه های تولید مورد استفاده قرار می گیرد و ۷۰ درصد ظرفیت ها بلا استفاده است.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای خروج غیر تورمی اقتصاد کشور از رکود، اظهارداشت: دولت باید برای اجرایی شدن بسته اقتصادی خروج  غیر تورمی خود از رکود در بخش تولید هزینه کند.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان دخالتی در مشکلات که به آنها تحمیل شده  نداشته‌اند، افزود: دولت باید برای رد دیون بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط تدبیر مناسبی را به کار گیرد تا آنها بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اضافه کرد: قرار بود درصدی از منابع دولت در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها به بخش تولید اختصاص پیدا کند اما  هم اکنون یک ریال هم منابع به بخش تولید تزریق نشده است.

سهل آبادی با اشاره به اینکه 15 درصد از مجموع بدهی های بانکی به بخش تولید اختصاص دارد، تصریح کرد: در بسته خروج غیر تورمی از رکود هیچ پیشنهادی برای حل معضل معوقات صنعتگران پیشنهاد نشده است که همین ابهاماتی را برای فعالان این بخش به وجود آورده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید براینکه دولت باید برای خروج غیر تورمی بخش تولید از رکود هزینه اصولی کند، اظهارداشت: هم اکنون فقط 30 درصد از ظرفیت بنگاه های تولید مورد استفاده قرار می گیرد و 70 درصد ظرفیت ها بلا استفاده است.

وی با بیان اینکه راه اندازی بسیاری از واحدهای تولیدی راکد نیازمند سرمایه زیر ساخت ندارد، گفت: اکثر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با مشکلات بانکی روبه رو هستند که این امر باعت شده تا نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها