Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سیاست های مالی دولت در جهت حمایت از تولید فولاد باشد
 

سیاست های مالی دولت در جهت حمایت از تولید فولاد باشد

پنجشنبه، 30 مرداد 1393 | Article Rating

محمدحسین برخوردار، رئیس مجمع  عالی واردات و عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران به خبرنگار چیلان به «سياست هاي پولي و مالي»دولت اشاره کرد و گفت: سیاست‌های اقتصادی یک کشور، در برگیرنده سیاست‌گذاری‌های مختلفی همچون سیاست پولی، سیاست مالی، سیاست درآمدی، سیاست بازرگانی و سیاست ارزی است.

وی با اشاره به سياست پولي انبساطي و انقباضي به نرخ‌ سود بانکی اشاره کرد و گفت: در رابطه با نرخ سود بانکی باید اذعان کنیم که نرخ سود بانکی یک متغیر کلیدی در جذب و تجهیز منابع مالی درنظام بانکی است، از سوی دیگر، تقاضا برای منابع مالی در هر فعالیت اقتصادی با توجه به انتظارات فعالان اقتصادی از سوددهی و بازدهی آن فعالیت اقتصادی و نیز نرخ سودبانکی تعیین می شود، بطوریکه تقاضا برای منابع مالی در هر بخش اقتصادی که دارای رونق، سوددهی و بازدهی بیشتری باشد، بالاتر خواهد بود.

در مجموع باید مهمترین وظیفه نظام بانکی را تجهیز منابع مالی و تخصیص و توزیع آن در بخش‌های مختلف اقتصاد و بین فعالان اقتصادی دانست، هرچه نظام بانکی در جذب و تجهیز منابع مالی و تخصیص آن به صورت کاراتریعمل کند می توان شاهد رونق بیشتر امر تولید و اشتغال بود، اما در صورت عدم کارایی نظام بانکی در تجهیز و تخصیص منابع مالی، قطعاً منابع اتلاف شده و موجبات تورم و رکود اقتصادی فراهم می شود.

برخوردار تصریح کرد: رویکردهای مالی و پولی  جزء مهمترین الزامات پیشرفت صنایع فولاد کشور است. صنعتی که توسعه آن می تواند بر فرايند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زايي، پژوهش، آموزش و تجارت آن کشور تاثير بسزايي داشته باشد. 

تصاویر
  • سیاست های مالی دولت در جهت حمایت از تولید فولاد باشد
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها