Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۴ دلار ارزان شد

شنبه، 01 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت نفت طی هفته گذشته حدود ۴ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات روز جمعه هر بشکه نفت برنت در برابر ۱۰۲ دلار و ۲۹ سنت معامله شد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، قیمت نفت خام آمریکا روز جمعه برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت، در حالی که قیمت نفت برنت به دلیل بالا بودن ارزش دلار و بالا بودن عرضه به رغم بالا گرفتن تنش ها بین روسیه و اوکراین، همچنان تحت فشار باقی ماند.

پس از آنکه مسکو کاروانی از کامیون ها را به شرق اوکراین روانه کرد، اوکراین روز جمعه اعلام کرد که روسیه «تهاجمی مستقیم» به خاک این کشور انجام داده است.

قیمت نفت سبک و شیرین آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر، در پایان معاملات دیروز بازار نیویورک با 31 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 93 دلار و 65 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در بازار لندن با 34 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 102 دلار و 29 سنت رسید.

قیمت نفت خام آمریکا در این هفته برای پنجمین هفته متوالی 3.9 درصد معادل 4 دلار کاهش یافت که طولانی ترین دوره کاهشی از نوامبر 2013 تاکنون بود.
قیمت نفت برنت نیز برای ششمین بار در 9 هفته گذشته کاهش یافته است.

تجار و تحلیلگران گفتند، بالا رفتن میزان ذخایر نفت در کوشینگ اوکلاهاما، یکی از عوامل کاهش قیمت ها در روز جمعه بود.

بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، هفته گذشته، حجم ذخیره نفت خام در کوشینگ اوکلاهاما 1.8 میلیون بشکه افزایش یافت و به 20.2 میلیون بشکه رسید. این اولین باری بود که در یک ماه اخیر حجم ذخایر در این پایانه نفتی آمریکا به بالای 20 میلیون بشکه رسید.

افزایش ارزش دلار و رسیدن آن به تنها اندکی کمتر از بالاترین رقم در سال 2014 در روز جمعه قیمت نفت را بیش از پیش تحت فشار قرار داد.

در لیبی، تولید نفت پس از بازگشایی چندین بندر نفتی در قسمت های شرقی این کشور، همچنان رو به افزایش است. مقامات همچنین دومین تانکر را در بندر اس سیدر بارگیری کرده اند.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها