Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

ﺳﻪشنبه، 04 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهانی ۶۴ سنت کاهش یافت و به ۱۰۱ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید.

در حالی که نگرانی ها از اختلال در عرضه نفت خاورمیانه به دلیل تنش های ژئوپلتیک کاهش یافته است، قیمت نفت برنت امروز برای دومین جلسه متوالی کاهش یافت. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از آنکه یک مشکل فنی انجام معاملات الکترونیک را مختل کرد، ثابت بود.
قیمت نفت برنت امروز در بازار لندن 0.6 درصد کاهش یافت. با وجود تصرف فرودگاه بین المللی تریپولی توسط شبه نظامیان مخالف دولت، تولید نفت لیبی افزایش یافته است. عرضه نفت عراق نیز علیرغم چالش های موجود در این کشور برای تشکیل دولت جدید، بدون تغییر باقی مانده است.
رابین میلز، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «منطقه گرفتار آشوب و هرج و مرج است، اما تولید همچنان در حال افزایش است.» وی افزود: «قیمت نفت برنت به شدت تضعیف شده است. تقاضای جهانی همچنان کم است.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر با 64 سنت کاهش به 101 دلار و 65 سنت رسید. حجم معاملات انجام شده حدود 53 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت ها از ابتدای امسال تاکنون 7.8 درصد کاهش یافته است.
قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر هم در بازار نیویورک، 4 سنت کاهش یافت و به 93 دلار و 61 سنت رسید. فاصله قیمت نفت خام آمریکا و نفت برنت 8 دلار و 54 سنت بود.
در لیبی، بنابه گفته محمد الحراری، سخنگوی شرکت ملی نفت این کشور، تولید نفت از 612 هزار بشکه به 656 هزار بشکه در روز رسیده است.
درگیری ها در عراق، دومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک عمدتا از مناطق جنوبی یعنی جایی که حدود سه چهارم تولید نفت این کشور در آنجا صورت می گیرد، دور مانده است. بر اساس آمارهای بلومبرگ، عراق در ماه گذشته میلادی روزانه 3 میلیون بشکه نفت تولید کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها