Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
نیازمند واردات كنسانتره تا سال ۹۵ هستیم
 

نیازمند واردات كنسانتره تا سال ۹۵ هستیم

یکشنبه، 09 شهریور 1393 | Article Rating
در سند چشم انداز در خصوص معادن، استراتژی درستی تعریف نشده است و اینكه در این سند گفته می شود به 55 میلیون تن تولید فولاد دست خواهیم یافت با واقعیات موجود در زمینه میزان آب كافی، مشكلات محیط زیست و منابع طبیعی همخوانی ندارد.

نائب رییس انجمن سنگ آهن ایران گفت: مسلما با وضع عوارض صادراتی اتفاقی كه برای گندله و كنسانتره افتاد و برای سنگ آهن نیز رخ می دهد، امسال نیازمند واردات گندله و تا سال 95 نیز نیازمند واردات كنسانتره خواهیم بود.

بهرام شكوری، نائب رییس انجمن سنگ آهن ایران، در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت عوارض سنگ آهن، اظهار داشت: این موضوع در شورای اقتصاد مطرح شده است و این عوارض حدود 5 درصد در نظر گرفته شد، البته هنوز قطعی اعلام نكرده اند.

وی افزود: ما اعتراضی به وضع عوارض و به وجود آمدن ارزش افزوده نداریم اما راه كارهای بهتری نیز برای تكمیل ارزش افزوده وجود دارد كه می تواند به نفع كشور باشد.

شكوری با بیان اینكه می توان از هر مرحله از تولید سودی را عاید كشور كرد، گفت: بحثی كه اخیرا در مورد پتروشیمی ها مطرح شد و مقرر شد تا 10 درصد زیر قیمتهای جهانی محصولات را در داخل عرضه كنند مناسب است و در صورتی كه در مورد سنگ آهن نیز این موضوع دنبال شود ما نیز رضایت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: متاسفانه در سند چشم اندازدر خصوص معادن استراتژی درستی تعریف نشده است و اینكه در این سند گفته می شود به 55 میلیون تن تولید فولاد دست خواهیم یافت با واقعیات موجود در زمینه میزان آب كافی، مشكلات محیط زیست و منابع طبیعی همخوانی ندارد.

این عضو خانه معدن ایران خاطر نشان كرد: مسلما با وضع عوارض صادراتی اتفاقی كه برای گندله و كنسانتره افتاد و برای سنگ آهن نیز رخ می دهد، امسال نیازمند واردات گندله و تا سال 95 نیز نیازمند واردات كنسانتره خواهیم بود.

وی در پاسخ به این پرسش كه چرا نظارت كافی بر معادن كشور وجود ندارد و به نظر می رسد تخلفات در این حوزه افزایش پیدا كرده است، گفت: تخلفات در هر صنفی وجود دارد و همه جا افرادی كه از چراغ قرمز ها عبور كنند هستند و همه اصناف از جمله پزشك ها، مسئولین دولتی و گاهی روحانیت نیز تخلفاتی می كنند اما در حوزه ما نظام مهندسی و انجمن ها با همكاری وزارت صنعت، معدن و تجارت می توانند نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

تصاویر
  • نیازمند واردات كنسانتره تا سال ۹۵ هستیم
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها