Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
سرمایه گذاری 12 هلدینگ در ناحیه معدنی سنگان
 

سرمایه گذاری 12 هلدینگ در ناحیه معدنی سنگان

یکشنبه، 09 شهریور 1393 | Article Rating
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برای طرح یک میلیارد دلاری توسعه در ناحیه معدنی سنگان 29 شرکت و مجموعه، برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند به طوری که 12 هلدینگ از این تعداد برای نخستین بار تصمیم گرفتند در سبد سرمایه گذاری های خود از پتانسیل های سوددهی این حوزه نیز بهره مند شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی کرباسیان گفت: وضعیت سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به گونه ای است که حتی برخی هلدینگ های سرمایه گذاری کشور برای نخستین بار تصمیم به سرمایه گذاری در این بخش گرفتند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: برای طرح یک میلیارد دلاری توسعه در ناحیه معدنی سنگان 29 شرکت و مجموعه، برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند به طوری که 12 هلدینگ از این تعداد برای نخستین بار تصمیم گرفتند در سبد سرمایه گذاری های خود از پتانسیل های سوددهی این حوزه نیز بهره مند شوند.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یکی از سیاست‌های جدید ایمیدرو را استقبال از سرمایه های بخش غیردولتی و خصوصی عنوان و اظهار کرد: با توجه به سرمایه هایی که در اختیار بخش های غیردولتی قرار دارد می توان بسیاری از طرح های بخش معدن را از این راه تامین کرد و در مقابل نیز شرکت های بزرگ سرمایه گذاری با مشارکت شرکت های متخصص در این حوزه،‌ توان فنی و مالی خود در اجرای پروژه های بزرگ معدنی را افزایش می دهند.

کرباسیان با بیان اینکه در هر هفته تعدادی شرکت متوسط و بزرگ خارجی برای سرمایه گذاری در حوزه معدن با این سازمان مذاکره می کنند، گفت: این مذاکرات به گونه ای است که این شرکت ها قصد دارند با کنار رفتن تحریم های بانکی و بین المللی از باز شدن فضای سرمایه گذاری در ایران استفاده کنند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت ادامه داد: بسیاری از شرکت های خارجی که برای مذاکره وارد ایران می شوند به نبود اطلاعات کافی نسبت به پتانسل های سرمایه گذاری در کشورمان اذعان می کنند به همین دلیل باید با اطلاع رسانی مستمر و صحیح شرایط ورود سرمایه های ایرانیان مقیم خارج و شرکت های خارجی را فراهم کرد.

وی اولویت فعلی سازمان را جذب سرمایه های بخش خصوصی داخلی و سرمایه های ایرانیان مقیم خارج عنوان و اظهار کرد: هدف این است که علاوه بر تامین مالی،‌ به انتقال فن آوری های جدید در حوزه معدن و صنایع معدنی نیز کمک کرد.

تصاویر
  • سرمایه گذاری 12 هلدینگ در ناحیه معدنی سنگان
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها