Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

نفت ۱۰۰ دلار و ۷۱ سنت شد

دوشنبه، 17 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت نفت در معاملات امروز بازار جهامی ۱۱ سنت کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۱۰۰ دلار و ۷۱ سنت معامله شد.

قیمت نفت برنت روز دوشنبه به روند کاهشی خود ادامه داد و پس از آنکه تاثیر آمارهای ناامید کننده بازار کار آمریکا بر تاثیرات آمارهای مثبت صادرات کالا و واردات نفت چین غلبه کرد، قیمت هر بشکه نفت برنت در زیر 101 دلار باقی ماند.
روز جمعه و پس از آنکه آمارها نشان داد که میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا در ماه آگوست 142 هزار مورد بوده که کمتر از پیش بینی 225 هزار موردی بوده است و تردید هایی را در مورد روند رشد اقتصادی آمریکا مطرح ساخت، قیمت نفت برنت و نفت خام آمریکا بیش از یک دلار کاهش یافت.
روز دوشنبه، قیمت هر بشکه نفت برنت با 11 سنت کاهش به 100 دلار و 71 سنت رسید. قیمت نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با یک دلار و یک سنت کاهش به 100 دلار و 82 سنت رسید.
قیمت نفت خام آمریکا نیز که در روز جمعه به 93 دلار و 29 سنت رسیده بود، امروز 2 سنت کاهش یافت و 93 دلار و 27 سنت رسید.
ریک اسپونر، تحلیلگر بازار نفت در این باره به رویترز گفت: «قیمت نفت همچنان ضعیف است. قیمت نفت برنت به دلیل نگرانی های اقتصادی ناشی از آمارهای ضعیف بازار کار آمریکا از روز جمعه روندی کاهشی داشته است.»
نگرانی ها در مورد اقتصاد آمریکا بر برخی آمارهای مثبت اقتصادی چین در روز دوشنبه سایه افکنده است. این آمارها نشان داد که میزان صادرات چین در ماه آگوست اندکی بیش از حد پیش بینی‌ها بود، در حالی که میزان واردات نفت این کشور نیز افزایش داشت.
بر اساس گزارش اداره کل گمرک چین، صادرات این کشور در ماه آگوست 9.4 درصد افزایش یافت، هرچند واردات کاهشی 2.4 درصدی داشت.
اسپونر افزود: «آمارهای صادرات (چین) کاملا نزدیک به پیش بینی‌های قبلی است، بنابراین تاثیر چندانی بر بازار ندارد.»

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها