Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

دوشنبه، 17 شهریور 1393 | Article Rating
قیمت طلا متاثر از آمارهای ناامید کننده بازار کار آمریکا امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت و به ۱۲۷۱ دلار در هر اونس رسید.

قیمت طلا متاثر از آمارهای ناامید کننده بازار کار آمریکا که نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره را کاهش داد، امروز برای دومین جلسه متوالی افزایش یافت. این در حالی است که سرمایه گذاران تحولات بحران اوکراین را نیز به دقت تحت نظر دارند.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از افزایش 0.6 درصدی در روز جمعه که به دنبال انتشار آمارهای ضعیف از بازار کار آمریکا به دست آمد، امروز نیز با 0.2 درصد افزایش به 1271 دلار و 9 سنت رسید.
دیگر عامل تقویت قیمت طلا کاهش ارزش سهام های آسیایی در روز دوشنبه بود که به دلیل آمارهای تجاری پر افت و خیز چین به دست آمد، اما حجم معاملات انجام شده به دلیل تعطیل بودن بازار چین چندان زیاد نبود.
ویکتور تیانپریا، تحلیلگر موسسه ای ان زد در این باره گفت: «با توجه به احتیاط بیشتر فدرال رزرو پس از کاهش رشد فرصت های شغلی در آمریکا در ماه آگوست، طلا از اندکی حمایت برخوردار شده است.»
آمارهای ضعیف از تقویت اقتصاد آمریکا می تواند بانک مرکزی این کشور را متقاعد کند تا در مورد افزایش نرخ بهره محتاطانه تر عمل کند. افزایش نرخ بهره، تقاضا برای دارایی هایی نظیر طلا را کاهش خواهد داد.
تجار دیگر گفتند، تحولات در اوکراین رصد می شود تا ببینیم که آیا آتش بس توافق شده رعایت می شود یا نه.
هرگونه تشدید بحران، که موجب شدیدترین رویارویی بین روسیه و غرب از زمان پایان جنگ سرد تاکنون شده است، می تواند طلا را به عنوان یک سرمایه گذاری جایگزین تقویت نماید.
تقاضای فیزیکی برای طلا در طی هفته گذشته و همزمان با کاهش قیمت فلز زرد به نزدیکی پایین ترین رقم 3 ماه گذشته، افزایش یافت و به بالا رفتن نسبی قیمت ها کمک کرد.

ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها