Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

درآمد ۴۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی تا پایان سال

دوشنبه، 17 شهریور 1393 | Article Rating

رئیس امور زیربنایی معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: تا پایان سال ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد هدفمندی وجود خواهد داشت.

احمد داوودی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها در سال جاری، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود، تا پایان سال 40 هزار میلیارد تومان درآمد از این محل کسب شود که 11 هزار میلیارد تومان نیز ردیف‌های بودجه‌ای وجود دارد و در مجموع 51 هزار میلیارد تومان درآمد است.

رئیس امور زیربنایی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 42 هزار میلیارد یارانه نقدی پرداخت می‌شود، گفت: همچنین 4 هزار و 800 میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و نیز 10 هزار میلیارد تومان برای تولید در بودجه سال جاری مصوب شده است.

وی تاکید کرد: به همراه 11 هزار میلیارد تومان یارانه‌ها در بودجه در مجموع 59 هزار میلیارد تومان در بودجه مصوب شده است و نسبت تحقق با مصوب کمتر از 16 درصد خواهد بود.

به گفته این مقام مسئول برای تولید 5 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده و تاکنون تخصیص نیافته و قرار شد در روزهای آینده از دستگاه‌ها خواسته شود، تا طرح‌های خود را در بحث‌های مختلف اقتصادی ارائه دهند.

وی عنوان کرد: قرار است که سود یارانه تسهیلات به طرح‌های تولیدی اختصاص یابد، اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که منابع هدفمندی یارانه‌ها کسری بودجه خواهد داشت، گفت:‌ به اندازه تحقق درآمدها هزینه خواهد شد و این به معنای کسری این بخش نیست.

داوودی با بیان اینکه تا پایان شهریور سال جاری پنج دوازدهم از درآمدهای هدفمندی محقق خواهد شد، گفت: از موضوع حذف غیر نیازمندان در پرداخت یارانه نقدی مطلع نیستم و هنوز این بحث انجام نشده، اما صحبت‌هایی در این راستا از سوی مسئولان وجود داشت.

رئیس امور زیربنایی معاونت نظارت راهبردی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یارانه بهداشت، تا الان بیشترین پرداختی را داشته است، تصریح کرد: به تناسب زمان این رقم به بخش بهداشت اختصاص یافته است.

وی در مورد سهم 2 هزار میلیارد تومانی بیمه بیکاری از هدفمندی یارانه‌ها، گفت: معتقدم معنا ندارد که دو بار پول به مردم پرداخت شود، زیرا در حال حاضر از درآمد هدفمندی یارانه‌ها یارانه نقدی پرداخت می‌شود.

داوودی در خصوص اختصاص اعتبار به طرح‌های زیربنایی در بودجه سال جاری اظهار داشت: 9 هزار و 500 میلیارد تومان به این طرح‌ اختصاص یافته که در حال حاضر میزان پرداختی آنها 35 درصد است و در سال پیش در 5 ماه اول سال این میزان پرداختی کمتر از 10 درصد بود.

این مقام مسئول افزود: طرح‌های زیربنایی شامل حمل و نقل، راهها، ارتباطات، فناوری اطلاعات، عمران شهری، راه‌آهن، مترو، بخش مسکن و انرژی می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد: 90 درصد اعتبارات عمرانی طرح‌های زیربنایی تا پایان سال پرداخت خواهد شد.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها