Background Color:
 
Background Pattern:
Reset
جستجو
اخبار
 

تشکیل ستاد صادرات در گمرک

ﺳﻪشنبه، 18 شهریور 1393 | Article Rating

مدیر کل صادرات گمرک ایران از تشکیل ستاد صادرات در گمرک خبر داد و گفت:‌ تشریفات کالای صادراتی از ۷ روز به کمتر از ۲ روز رسیده است.

حسن علیدوستی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به 20 بند حمایتی برای تسهیل صادرات در گمرک جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: بندهای این موضوع اکنون در حال اجرا است و ستاد صادرات نیز در این راستا تشکیل شده و با مشخص شدن اعضای آن، اولین جلسه این ستاد روز گذشته برگزار شد.

مدیر کل صادرات گمرک با اشاره به اینکه این ستاد به ریاست رئیس کل گمرک و رؤسای گمرکات صادراتی، رئیس کنفدراسیون صادرات و نماینده اتاق بازرگانی و اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد: وظیفه آن بررسی جامع مشکلات صادرات و ارائه راهکار و مرتفع کردن موانع احتمالی در گمرک است که نظرات و پیشنهادهای به سایر مراجع تصمیم گیرنده نیز انعکاس داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از اهداف صادراتی ایران کشور عراق است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی این کشور جلسه‌ای با اتاق‌های هم‌جوار برای افزایش سرعت و تسهیل صادرات و نیز مدیران گمرکات هم‌مرز با عراق و دیگر مسئولان بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

علیدوستی تأکید کرد: دلایل متعددی برای بحث صادرات به عراق وجود دارد که عمده آن ناامنی در این کشور بوده و بخش خصوصی همیشه نگران سرمایه و بازگشت آن است و در گذشته صادرات بدون هیچ نگرانی انجام می‌شد و حتی انبارها انباشته از کالا بوده که اکنون این اتفاق رخ نمی‌دهد.

علیدوستی با تأکید بر اینکه بخش خصوصی هیچ مشکلی در بحث صادرات با گمرک ندارد عنوان کرد: مباحث مربوط به این جلسات فراتر از گمرک بوده و موضوعات دیگر نیز در آن بررسی می‌شود.

مدیر کل صادرات گمرک در پاسخ به این سؤال که عنوان می‌شود، برخی کالاهای غیراستاندارد و کم کیفیت صادراتی موجب نارضایتی مسئولان عراقی شده است، گفت: هر کشوری مسئول کیفیت کالای وارد شده به کشور خود است و عراق به دلیل ناامنی‌ ایجاد شده در این کشور محدودیت و کنترل کیفی خود را کاهش داده است که این موضوع به دلیل رفع نیازهای داخلی قلمداد می‌شود.

علیدوستی تأکید کرد: در بحث کالاهای صادراتی ایران هیچ اتفاق خاصی برای کیفیت و سرعت صادرات رخ نداده است و کالاها با همان کیفیت به این کشور صادر می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، گلوگاه خاصی در گمرک برای صادرات وجود نداشته و موضوعی وجود ندارد که به آن نپرداخته باشیم و با وجود سیستم‌های الکترونیکی و کاهش نقش نیروی انسانی، کاهش زمان صادرات و انجام تشریفات مشاهده می‌شود.

علیدوستی تأکید کرد: در حال حاضر بر اساس زمان‌سنجی‌ روزانه و ماهانه، زمان انجام تشریفات صادرات که بر اساس آمارها و شاخص‌های موجود کسب و کار در گذشته 7 روز بود، اکنون به کمتر از 2 روز رسیده است که البته برای برخی کالاهای صادراتی مانند فرآورده‌های نفتی با توجه به نیاز مجوز آزمایشگاه، زمان آن متفاوت می‌شود.


ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

آخرین خبرها